Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Rider ett halvblodssto en gång i veckan och hon är jättefin i skritt och trav men helt omöjlig i galoppen. Man fattar galopp...
2
Svar
21
· Visningar
2 441
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Under den senaste tiden händer det några gånger varje ridtur att min ponnys mage börjar låta. Typ klunk, klunk, i takt med...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Deimion
·
M
  • Låst
Ridning Hejsan! Har fått hem en häst som inte har blivit riden på hela sommaren och har där med tappa muskler. Har ni några bra tips att dela...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: IngelaH
·
Ridning har en liten fundering angående tömkörning och hur man fäster tygeln har fått lära mig att yttertygel skall gå genom ringen på...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Eme_liie
·
S
Ridning Just nu så är jag osams med min ponny. Han vill varken lyssna när jag tar tag i tygeln eller när jag använder skänklarna. Istället går...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Heulwen
·
Ridning Hej! Har nyligen köpt en ridtravare som aldrig startat på travet men som travtränats lite som ung. Men i minst 6 år har hon varit enbart...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Dolly
·
Z
Ridning Hej! En snabb fråga.... jag och min pojkvän skulle vilja skritta ut i skogen på min häst. En 185 cm hög, hopphäst med mycket god fysik...
Svar
13
· Visningar
1 708
Senast: Orzon
·
C
Ridning Ber redan nu om ursäkt till alla som är jättetrötta på trådarna vars gemensamma problem är : min travare vägrar galopperna. Men nu har...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Totola
·
S
Ridning Hej. Jag har ett litet problem när jag rider ut på min häst som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med hur man ska göra. Min häst...
Svar
4
· Visningar
1 211
Senast: pinky
·
  • Låst
Ridning Min femåring har en hel del att önska vad gäller både muskler och kondition. Vilket är det mest effektiva och skonsamma sättet att få...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: IngelaH
·
T
Ridning Jag behöver hjälp med min häst, jag rider en travare som är 9år har inte gått trav på flera år. Vad jag vet har hon blivit riden väldigt...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: Tigerhorse
·
E
  • Låst
Ridning Hej. Jag undrar om ni tycker att jag är för lång på "min" c-ponny. Känner mig inte lång eller så men vill höra era åsikter. Ponnyn är...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: M-oaa
·
A
Ridning Jag är så trött på folk som kategoriserar raserna! Islandshästar är så snälla och lugna alla kan rida dom.. Nej precis som med alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
  • Låst
Ridning Jag ser inte så mkt akademisk ridning i mina krokar (ett hästskokast från Flyinge), och känner mig därför lite bortkollrad i andra...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 770
Senast: Immer
·
Ridning Jag försöker hitta lite mer info om P.R.E nu när jag är i hästletartaget. Jag hittar mycket positivt om P.R.E, men inte så mycket...
2
Svar
27
· Visningar
12 198
E
  • Låst
Ridning hej, jag är 12 år och är jättesugen på att bli medryttare på en a ponny som 106 cm hög. Jag väger 40 kg och är 1.48 cm lång. Är jag för...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: IngelaH
·
Ridning Är det någon som vet vart och när det kommer att vara någon hubertusjakt i göteborg?
Svar
4
· Visningar
1 447
Senast: tokami
·
S
  • Låst
Ridning Jag har fått mig en medryttarhäst!! :laugh: Eller.... medryttarhäst? Det är ingen som egentligen har tid för honom, han har bara blivit...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: IngelaH
·
L
  • Låst
Ridning Jag ska flytta till Göteborg till våren och måste därför byta ridskola. Var ute och sökte nyss och kom fram till att det finns en hel...
Svar
1
· Visningar
1 923
Senast: IngelaH
·
E
Ridning Har blivit medryttare på en jätte trevlig varmblods valack :) Han har inte kommit så långt i ridningen och är inte så van att det sitter...
Svar
8
· Visningar
1 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp