Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har en kompis vars häst har fått skav utav sin martingal på sidan utav halsen. Hon har satt på ett luddset (sånt man kan köpa till...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Cillie
·
Hästhantering Jag har hand om en (två) shettisar några dagar i veckan. Nu är det såhär att den ena är väldigt odräglig, nafsas, puttas, drar iväg...
Svar
7
· Visningar
2 153
Senast: Chilodeur
·
Hästhantering Har en äldre kastrerad herre på 19 år som blivit enormt hingstig i år. ( kastrerad som 1 åring) Han har blivit hingstig även vid...
Svar
1
· Visningar
1 426
Senast: Masse
·
Hästhantering Gillar inte när hästen vill använda mig att klia sig på, när vi ridit vill han klia huvudet mot mig när jag suttit av och ska ta av...
2
Svar
23
· Visningar
4 210
Senast: lil-sis
·
Träning Hur lär ni era barn leda en ponny? Med tyglarna över halsen eller med tyglarna som när man rider. Funderar på vilket som är lämpligast...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: Buck
·
Hästhantering Nu har jag slut på idéer. Min, vanligtvis mycket lätthanterade, tvååring har helt plötsligt fått för sig att hon inte ska gå in i...
Svar
8
· Visningar
1 721
Senast: niikon92
·
Hästhantering Letade i gamla lådor i går och fann några gamla hästböcker. Självklar är man då tvungen att ta en paus och bläddra lite i dessa. :p Kom...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 586
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Har fyra hästar varav en hunnit bli 24 år, pigg och frisk men ja 24 år är 24 år. Fyra åriga valacken och gamlingen verkar inte direkt...
Svar
16
· Visningar
2 606
Senast: Skogstjej
·
Ridning http://www.ridtravare.com/aktuellt-i-ostergotland/proppar-till-riks/ Hej ! Finns det någon där ute som ska i väg på rikset i juni i år...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: maddeis
·
Träning Hejsan, jag har precis tagit mig tillbaka i sadeln för gott efter allt för många avbrott. Nu ska jag ta mig tillbaka i alla grunder och...
Svar
2
· Visningar
1 363
Senast: Karma
·
Hästhantering Bakgrundsfakta häst: 17år, aktiv pensionär, f.d Grand Prix-pålle, snäll i all hantering och ridning men har lite spöken som jag...
Svar
13
· Visningar
2 092
Senast: fourlegs
·
Träning Jag har ett jättestort problem.... jag är så SJUKT hopprädd! Jag har ridit i snart 8 år och har alltid tyckte att det har varit lite...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: axel
·
Hästhantering Har en b-ponny som är otroligt snäll men dock lite ponnybusig och utnyttjar ibland situationer då barnen hanterar honom och då sticker...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Bluefish
·
Hästhantering Nu börjar det ju (äntligen!) närma sig sommar så smått och då även flugspraysäsongen... Nu råkar det bara vara så att min ena häst råkar...
2
Svar
26
· Visningar
4 508
Senast: Geysir
·
Hästhantering Jag har ganska nyligen låtit kastrera min ubersnälla hingst. 4 år vid kastreringen. Han var verkligen världens snällaste som hingst...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: ponilover
·
Hästhantering Jag har precis varit ute för att försöka lasta min häst för att komma iväg till en tävling. När jag går mot transporten med henne så...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Liten
·
Träning Nu behöver jag era tips. På fredag ska jag ha 2 grupper helt själv för första gången. De flesta är med ledare. Så jag som har idé...
Svar
7
· Visningar
1 767
Senast: Fossing
·
Ridning Hej! Fungerar på om någon kan tipsa mig om hur jag ska gå vidare. Min travare har ridtränats sista två åren och är i fin form. Har...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Cha9
·
Träning Jag har ganska stor vana av att hantera hästar. Jag har läst, observerat, filosoferat, och lyssnat.. Mycket intresserad av naturliga...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 221
Senast: Rolle
·
  • Låst
Träning Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 2 Vad är VC? Då var det din tränare som inte kunde/ ville kvala hela vägen upp o...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
68 819
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp