Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ponnyn jag har är riden men inte utbildad, en lågställd ponny....när man rider så stretar den med huvudet framåt(blir nästan framtung)...
Svar
1
· Visningar
922
Ridning Hur gör ni? Fundera att sätta igång min häst nu , men då kommer frågan ! Många sim jag ha pratat med säger att det inte gå att...
2
Svar
30
· Visningar
7 282
Senast: Tesssanss
·
Hästhantering Jag har ett 6årigt varmblod som är väldigt dominant, han springer över mig när jag leder han, gör som han vill när jag rider osv...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: bigganl
·
Träning Hej! På min ridskola ska det vara en hopptävling om ca 2månader. Jag har börjat funder lite på vilka två hästar jag helst vill ha min...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: Wera
·
Träning Hej! Jag har en häst, ett sto som är 8 år. Köpte henne i somras och var väldigt nöjd. Utbildad till lätt A men inte tävlad...
Svar
13
· Visningar
2 408
Senast: life
·
Träning Jag har en pre hingst på 8år. Har bara haft honom sen i december. Väldigt lugn och timid till en början men har börjat hingsta en del...
2
Svar
32
· Visningar
12 439
Senast: lewellyn
·
Hästhantering Hej! Min häst har en fraktur i manken men får enl. vet skrittas för hand. Jag funderar därför över hur jag ska kunna aktivera henne...
Svar
15
· Visningar
2 073
Senast: lewellyn
·
Ridning Ja vad anser ni om detta? Jag har en häst vars problem sitter i bogen, precis där bogbladet slutar, precis vid sadels framkåpa. Lite...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 887
Senast: Tora
·
Hästhantering Hittade den här dokumentären på youtube och blev riktigt tagen, underbar film:love: http://youtu.be/TQUMAJCh1fA
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Lager
·
Ridning Tänkte att man kan samla alla sitsproblem i en tråd och hjälpa varandra så gott det går :) Mitt främsta problem med sitsen som jag...
Svar
16
· Visningar
2 438
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Hej! Jag sitter nu och letar efter proppen på arab sm 2013 och kan inte hitta den någonstans? Vart anmäler man sig, och vart står...
Svar
3
· Visningar
1 484
Senast: amaasg
·
Hästhantering En häst i stallet har fått mig att fundera. Hon är född 2011 men inte så mycket hanterad. Grejen är den att hon ofta protesterar/visar...
2
Svar
21
· Visningar
2 856
Senast: Snowball
·
Ridning Hej alla nu är det så att jag har lite problem med att få fram min hästs framåtbjudning, speciellt i början av ridningen då han gärna...
Svar
9
· Visningar
1 501
Senast: Bluefish
·
Ridning Jag har ridit på kandar förr om åren men det är nu så jäkla längesedan att jag glömt bort tekniken. Såhär på nattkvisten är man ju inte...
Svar
5
· Visningar
2 773
Senast: Saigon
·
Hästhantering Jag behöver massor av tips hur jag ska få min häst att bära upp sig själv mycket bättre. Tror inte jag behöver förklara mer :)
Svar
6
· Visningar
1 770
Senast: skuggi
·
Hästhantering Tänkte höra med er här om ni har några tips eller knep på hur jag/vi kan lösa ett problem: Jag har en valack som stått på boxvila och...
Svar
5
· Visningar
1 964
Senast: mackan
·
Ridning Jag kan ju inte vara ensam om att ha en häst med oändlig mängd energi , speciellt nu på vintern när hagarna inte är springvänliga...
Svar
4
· Visningar
2 203
Senast: Forward
·
Träning Jag köpte en unghäst i december - hon är fem i år. Jättetrevlig häst och orädd för det mesta - funkar bra att rida ut ensam, sprätter...
Svar
3
· Visningar
3 991
Senast: Oh_really
·
Träning Min treåring är ny i flocken sedan två månader tillbaka och har vintervila nu. Innan kom han direkt från inridningen där han var i sex...
Svar
5
· Visningar
884
Ridning Jag har den senaste veckan fått riktigt ont i svanskotan vid ridning, någon som vet vad det kan bero på? Det känns ju ganska uppenbart...
Svar
6
· Visningar
3 318
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp