Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hejsan! Jag har ett sto på 8 år som i grunden är ganska spinkig med långa ben och smal hals. Då jag köpte henne var hon utan muskler...
Svar
12
· Visningar
7 119
Senast: Amelia
·
Träning Jag har ridit 3 terminer på ridskola men kan fortfarande inte så i fältsits i trav och galopp. Bara skritt. Är man svag i benen då eller...
Svar
15
· Visningar
2 559
Senast: Ryttare87
·
Ridning Sammanfattar situationen kort; Jag har en ridtravare ca 167cm, 16 år (riden sen hon var 4år), "ridhäst/halvblodsmodell", utb. LA...
Svar
15
· Visningar
2 452
Senast: Akiros
·
Ridning Jag förespråkar normalt att en "vuxen" häst rids varierat sex dagar i veckan, varav en skrittdag och att den vilar en dag i veckan...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 308
Senast: Estivuz
·
Hästhantering Hur spänner ni fast käkremmen på grimman? Har ni själva haken inåt emot huden på hästen eller har ni haken utåt från hästen? Jag har...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 493
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästhantering För att göra en lång historia kort: Köpte en häst som skulle vara trafiksäker. Nu har det visat sig att han är inte trafiksäker...
Svar
12
· Visningar
2 076
Senast: Hepzheba
·
Ridning Hej! Jag är nybörjare med ridning och hästar. Går på ridskola 1 gång per vecka. Vill rida mer så funderar på privatlektioner på...
Svar
2
· Visningar
1 023
Träning Hejsan Jag ska gå en hoppl Kurs på min ridskola och ska min lilla älsklings ponny Kalinka hon är en maxad d-ponny. Har hoppat med...
Svar
2
· Visningar
963
Ridning Jag hade för mig att det fanns en tråd för frågor eller "dumma" frågor men jag lyckas inte hitta den så jag skapar en ny :) Här kan...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Magiana
·
Hästhantering Hej! Vet inte om detta är rätt forum. Men har ett sto som är het, alltså krut under huven. Hon går MVS dressyr är 15 år efter...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: Görel
·
Träning Hej! Har åter igen startat ännu en tråd, suck...:crazy: i alla fall, jag har nu två gånger ridit mitt sto med LG Bridle, och är...
Svar
7
· Visningar
3 412
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Har köpt oss en 3 årig Ardenner vallack. Lite riden och myk körd. Dock har vi blivit lurade!! Han är körd, men inte på heela sommaren...
2
Svar
21
· Visningar
3 835
Senast: Ponsse
·
Ridning Vet inte om jag är helt vilsen.. Har hållt på med hästar sedan jag va 3 år och det slog mig idag när jag tömkörde min lille att jag...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Rugge
·
L
Hästhantering Hejsan, min häst skrapar ner sina skor på nolltid.. han skrapar som bara den vid fodring och utsläpp... Jag kan inget göra då jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 801
Senast: Grazing
·
Ridning Har en varmblodsdam på 14 år, en mycket kraftig och stark tjej på 170 i mkh. Hon är världens snällaste häst på marken och på...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Lager
·
Ridning Ni som har häst som sällskap och hobby, typ "skogsmullehäst" och inte tränar för tävling eller för att nå särskilda mål, hur ofta rider...
Svar
16
· Visningar
3 385
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hejsan allihop, "ny" på forumet (bara läst förut men aldrig skrivit något), sökt på detta ämne men hittar ingen liknande tråd. Så jag...
Svar
17
· Visningar
2 800
Senast: Lunketuss
·
Ridning Har letat efter boken "Akademisk ridkonst - Bent Branderup" men hittar den inte nånstans, var kan man köpa den? /Anna
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: svea
·
Hästhantering Jag fick hem min nya häst för 2 dagar sedan och hade ställt honom hos några bekantas stall. Men jag trivs inte alls där och allt kändes...
Svar
7
· Visningar
3 444
Senast: Korven
·
Träning Hejsan! Har någon tips på olika dressyrövningar man kan göra? För att få lite inspiration...;) :idea:
Svar
4
· Visningar
2 838
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp