Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning ...när man börjar med markarbetet? Nu menar jag små korta pass som inte är på dödligt allvar utan med ganska mycket lek i ändå.
Svar
7
· Visningar
820
Senast: evis
·
Ridning Jag tycker att framåt neråt sökningen numera funkar väldigt bra på pållen, vilket den inte gjorde innan. Ryggen är rejält upphöjd och...
Svar
10
· Visningar
1 189
Senast: evis
·
Ridning Hej! Efter att ha ridit på ridskola och ridit andra privata hästar så har jag ridit dessa hästar mer eller mindre likadant, förståss...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 122
Senast: Carmenzita
·
C
Ridning Hur resonerar ni när det gäller att träna ngt som du och din häst inte är så bra på? Låt säga att ni två har vansinniga problem med...
2
Svar
20
· Visningar
1 815
Senast: Nimbus
·
S
Ridning Tips på markarbete så hästen får använda sina bakben, mottages tacksamt! Oxå andra bra övningar som ni gör som rider barock! Nån bra...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: sante
·
Ridning ....RIDA skritten! :o Tidigare har jag bara fnyst när jag läst här på forumen när vissa av er (många mycket kloka användare) kommenterat...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: bigganl
·
J
Ridning Jag har skrivit en liknande tråd innan, men med lite mer kött på benen skriver jag en till, och hoppas att ni inte tröttnat... Jag...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: Linna
·
C
Ridning I ett antal nr av Stallmagasinet har vi kunnat ta del av Katrin Wahlbergs ridfilosofi, i en serie som kallas "den akademiska ridskolan"...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 255
Senast: Tez1
·
Ridning Jag tränar en liten tjej på 11 år. Hon har en 4 årig haflinger korsning (D-ponny). Så hennes ponny är lite för stark för henne i bland...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Dreamer
·
S
Ridning När jag försöker göra en sluta vill min häst gärna fatta galopp! Vad är det för skillnad på hjälpgivningen egentligen? Vad gör jag för fel?
2
Svar
29
· Visningar
3 233
Senast: Shadowfaxe
·
Ridning Var på Levade Noble horseshow i Köpenhamn i vintras och fick blodad tand, därför inköpt nya biljetter till föreställningen i Malmö. Har...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 251
Senast: Spirit
·
Ridning sist jag red för Suzanne så började vi med öppnor och slutor. Nu har jag inte haft tid att träna så det satt ordentligt direkt efter...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 049
Senast: Spirit
·
Ridning Är inte riktigt hemma på det här området, men väldigt nyfiken..Så vad är en traversal och vad är det bra för?
2
Svar
39
· Visningar
3 273
Senast: bigganl
·
Ridning Vilket är det bästa för hästen? Vad tycker ni? Vilka barocksadlar tycker ni passar bäst på hästen? Jag ska köpa nu sadel, men vet...
Svar
16
· Visningar
2 055
Senast: Totola
·
C
Ridning ... tränar ni på? Om man läser inlägg här, känns det som om ridnivån är extremt hög emellanåt. Kunde vara spännande att höra vad just Du...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 308
Senast: Nimbus
·
Ridning Med risk för att jag kommer att låta infernaliskt inkompetent och "inte fattat något" i denna tråd skriver jag ändå :o ....Ev skratt...
Svar
2
· Visningar
998
Z
Ridning Är mycket intresserad av vad AR/Barock har att tillföra nu när min nyinköpta 6-åring ska "ridas in på nytt". Hon är tidigare riden rakt...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: knasan
·
Ridning Läste tråden om vad ni/vi tränar på nu och andra trådar och får känslan att det inte är lika mycket renläriga AR/BBryttare här nu som...
Svar
14
· Visningar
1 422
Ridning Jag är dressyrryttare. Har lärt mig rida på ridskola för först en gammal kavallerist och sedan Strömsholmsutbildade instruktörer. Jag...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 932
Senast: bigganl
·
Ridning Nu har jag klurat lite på det här med språkbruket inom hästeriet och ridningen. Det har ju varit uppe lite trådar med definitionen på...
2
Svar
23
· Visningar
1 888
Senast: Darby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp