Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning I bästa nybörjaranda skulle jag vilja, även om ni säkert sett liknande frågor, veta skillnaden på AR (barrock?) och Klassisk ridning...
Svar
2
· Visningar
942
Ridning herregud vad ja tjötar om den men nu kommer det mera ;) vet ni ngn som kan hjälpa mig med aktiviteter?? jag har hittils fått ihop...
Svar
6
· Visningar
922
Ridning Det var en del som pratade om halva steg inne på utbildningstråden här. Men vad är egentligen halva steg? Hur avgör ni när det är dags...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: tottenham
·
H
Ridning Hittade ingen bok på bibblan så jag undrar om någon kan förklara det lite närmare "så länge"(jag har läst FAQ,men blirbara...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 886
Senast: Jessica
·
H
Ridning Jag blir himla inspirerad av att läsa vissa inlägg här. Jag rider för tillfället western, men bara sedan ett halvår, då jag kände att...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: tottenham
·
S
Ridning Varför har man pisken rakt upp i AR? Vilka hjälper förstärker den där? Jag har INGEN kol alls på AR, så jag måste ju få...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: seejii
·
Ridning Släppte ihop min hingst och mitt sto (dräktigt), i ridhuset för nån dag sedan. De har gått ihop tidigare och trivs så bra ihop att jag...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Sammet
·
F
Ridning Hej! Det är så att jag funderar på at köpa en kallblodstravarhingst som jag ska rida western/akademiskt med. Han är godkänd för alla...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: anhe
·
B
Ridning Hur lär man en häst skolorna ovan mark som tex capriole? Jag började fundera på detta efter att ha sett Levade och jag har sökt lite på...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: via
·
B
Ridning Jag var i helgen på min första clinic och min första riktiga kontakt med akademisk ridkonst. SÅ spännande!! Vad har ni i detta forum...
Svar
18
· Visningar
2 375
Senast: fio
·
Ridning Håller just nu på och funderar en hel del kring skänkelvikning, eftersom mina två tränare har väldigt olika åsikter om dess vara eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 610
Senast: Jessica
·
H
Ridning Jag rider inte barock, så jag vet inte så mycket om just det tankesättet, men jag blir nyfiken måste jag erkänna. Jag har bara en fråga...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: true_blue
·
Ridning Någon som vet om det finns att söka sponsorer för barock/AR ryttare eller liknande? eller stipendium? Mvh :)
Svar
3
· Visningar
830
A
Ridning När upphör kunskap att vara kunskap, eller när blir kunskap kunskap? För varje person som klättrar upp på en häst så finns det en bakom...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 191
Senast: fio
·
Ridning Efter sommarens häst- och riduppehåll är jag nu tillbaka i sadeln igen, för att genast upptäcka att jag sitter ruggigt dåligt. Den långa...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: mimmis
·
M
Ridning Jaghar förstått att det är an barock-torsion (bomlös) på gång, är det någon i stockholmstrakten som har en torsion jag skulle kunna...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: mimmis
·
M
Ridning jag har aldrig riktigt fattat vad detta är? vad är det för skillnad på detta och vanlig dressyr? varför rider ni detta? skick gärna med...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Hallarby
·
Ridning Nu drar vi igång en barockträff i bohuslän!! vi har: *manege *paddock *rasthagar *gräsbana *kafeteria detta är på vårat...
2
Svar
29
· Visningar
2 171
A
Ridning Drar verkligen en muskel ihop sig automatiskt vid tryck?Har länge fått höra att det ÄR så, men varken mina eller några försökspersoners...
2
Svar
29
· Visningar
2 977
Senast: martha
·
Ridning Kan man kombinera en s-stång och en bridong? Pållen och jag red på kandar ett tag, dock inte för tillfället. Men jag är på jakt efter en...
Svar
6
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp