Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag är dressyrryttare. Har lärt mig rida på ridskola för först en gammal kavallerist och sedan Strömsholmsutbildade instruktörer. Jag...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 993
Senast: bigganl
·
Ridning Nu har jag klurat lite på det här med språkbruket inom hästeriet och ridningen. Det har ju varit uppe lite trådar med definitionen på...
2
Svar
23
· Visningar
1 890
Senast: Darby
·
Ridning Någon som kan A) Rekommendera en bra sadelutprovare som kan prova ut en Alta Escuela Ronda och som är utbildad på denna typ av...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: Nimbus
·
Ridning ÅH! :love: Prinsen gick så bra idag! Måste bara få skriva av mig lite av lyckan, eller dela med mig rättare sagt. För en vecka...
2
Svar
35
· Visningar
4 080
Senast: Nimbus
·
Ridning Vart köper man en Alta Escuela "Ronda" till bra pris? (får en sådan här tråd ligga här? Hoppas det?) Kan ni rekommendera en sådan...
Svar
2
· Visningar
1 583
Senast: knyttet
·
Ridning Är det någon som har en bild på ett kaspon med cykelkedja?
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Sammet
·
B
Ridning Kan någon ge mig råd om hur jag får min pålle att göra halt! Helst då i en avslappnad och rofylld form! När vi galopperar eller travar...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: true_blue
·
P
Ridning Min häst gör jättefina slutor men öppnorna blir mest fel och spända. Vad beror det på? Var sitter hans spänning och finns det någon...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Ardnas
·
C
Ridning Använder ni er någonsin av tygeltag över manken? (dvs korsande) När och varför resp varför inte? Har hört lite olika filosofier kring...
Svar
13
· Visningar
1 998
Senast: Alkemisten
·
N
Ridning :confused: Se´n var det det med varför man måste ha en bomlös sadel, slå ut vargtänder även om de är stora och inte vad jag och de som...
Svar
15
· Visningar
1 805
Senast: alisson
·
P
Ridning Skapade en tråd inne på dressyr om när "dressyrryttarna" tycker det är lämpligt att börja använda kandar. Vet att många anser att...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 021
Senast: sagi
·
B
Ridning Dum fråga kanske. Men böjning åt vilket håll? Om jag ska tillexempel göra en öppna i vänster varv. Åt vilket håll böjer jag? Och...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: boella
·
Ridning Vid hand Tömkörning Pelararbete Varför använder ni den metoden ni har och inte de andra? Mest nyfiken på att se vad för svar som...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: Lorpan
·
Ridning Är en relativt nybliven fanast av det barock inspirerade och har under några månader ridit för CS och en av hans elever, men i brist på...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 427
Senast: Carmenzita
·
K
Ridning Jag har hemma en sadel som jag hittat på annons. Det är en spansk sadel, lik högre skolans sadlar. Den är inköpt i Spanien och jag tror...
Svar
4
· Visningar
1 907
Senast: KungTulle
·
Ridning Skärp till er, hästfolk, och uppför er som hyggligt folk! Är en nybliven hästägare, fjording. Har som barn och ungdom sysslat mycket...
2
Svar
39
· Visningar
3 190
Ridning Befinner mig i ett hästsverige där pressen att välja sida blir allt större. Har inte upplevt det så tydligt än här nere i skogarna där...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 675
Senast: Jessica
·
A
Ridning En fråga var, hur rider man barock? Det gör man inte var ett svar, man klär ut sig, var ett svar. En följd fråga skulle då ha varit...
2
Svar
39
· Visningar
3 365
Senast: Carmenzita
·
Ridning Nu är vi där igen.. nosar på ämnet som alla vet allt om redan, som om diskussionen inte var avklarad för länge sedan. Men! Var...
2
Svar
26
· Visningar
2 174
Senast: via
·
Ridning Om ni läser i en saluhästannons att hästen är barockriden, vad tänker ni då? Säger ni om er häst att den är barockriden? Vad innebär...
2
Svar
33
· Visningar
2 548
Senast: knyttet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hund rädd i ny bil
  • Forl kostnad?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Tungband
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp