Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Har en travare på foder ( är nu ridhäst ). Hon är inte tittig på hinder, men är väldigt het och är inte sen med att riva. Hon är väldigt... 2
Svar
21
· Visningar
3 656
Senast: Gisburne
·
Ridning Jag har äntligen kommit igång med denna typ av ridning efter att ha studerat teorin i flera år! Nu måste jag dock byta sadel eftersom... 2
Svar
28
· Visningar
3 687
S
Ridning Vad heter ridkonst eller konsten att rida på latin och framförallt: vad är den korrekta stavningen av det? Jag tror det är något i... 2
Svar
37
· Visningar
4 395
Senast: Spider84
·
Träning Vet inte om detta är rätt forum, men annars får moderator gärna flytta tråden... Jag hjälper ibland till att rida en häst som är...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Husmusen
·
S
Träning Hej!:D Jag har börjat att rida på Balder en ardenner på 15år som står i stallet.Han har blivit mkt riden som unghäst,på senare år har...
Svar
9
· Visningar
2 058
Senast: satanic
·
Träning ny tråd* Gjorde en annan om förra veckans händelse. Men trots det behöver jag bara allmäna råd om hur man tränar hästen att vara utan...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Tibra
·
Träning En fyraåring som jag känner blir väldigt spänd och vill komma undan när man ska sadla honom, lägga på täcke, lägga på tömkörningsgjord...
Svar
10
· Visningar
1 889
Senast: My Beauty
·
Träning I vårt stall är vi sex st hästägare och nio hästar. Jag & sambon har varsin, en kille har två, en tjej har en och det äldre paret har...
Svar
17
· Visningar
1 690
Senast: Megs
·
Träning Jag har köpt en ny häst, 4-åring, fbl. Nu till bekymret, hon är alldeles för snabb igaloppen. Den förre ägaren hade fått rådet att låta...
Svar
13
· Visningar
1 423
W
Träning hur stretchar ni era hästar efter ett pass? vilka delar stretchar ni och hur gör ni? en jag känner gör på ett väldigt konstigt sätt, men...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: månFare
·
I
Träning Hej! Kanske lite onödig tråd men jag måste bara få skriva av mig lite hur glad jag är att äntligen ha lärt mig att rida min sköthäst...
Svar
7
· Visningar
1 124
Senast: Lihna
·
G
Träning Halloj! Min häst har en ENORM bakdel med muskler, men tyvärr inte ryggmuskler. Några som har några tips på olika övningar.Just nu går...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Athos
·
E
Träning Det är så att jag kanske får hyra en häst i höst och dela den med en annan tjej. Men jag provred en annan häst för nån vecka sen som jag...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: sippsa
·
Träning Många hästar tar upp ena frambenet när den äter. Varför? 2
Svar
23
· Visningar
3 069
Senast: Ellinor *
·
F
Träning Idag när jag var ute och gick med min hund träffade vi en kvinna som var ute och cyklade med sin shettis vid sidan av cykeln, vi... 2
Svar
22
· Visningar
3 089
Träning Jag är mer än ovan på att lasta hästar. Därtill tycker jag det är nervöst och obehagligt! Med andra ord så behöver JAG verkligen...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: sandia
·
S
Träning Jag behöver lite tipps på vad jag ska göra när hästen jag tränar drar utåt från cirkeln. Först går han runt mig men sen drar han ut hela...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Har hand om ett 6årigt hannoveranar sto , ihop med hennes ägare! Som ska utbildas till dressyrhäst , hon har super lätt för sig osv... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 132
Senast: sandia
·
E
Träning Hur tillrättavisar/hanterar ni en häst som har noll respekt för människan? Kliver rakt över en, drar i väg, verkar inte medveten om att... 2
Svar
38
· Visningar
2 612
Senast: babsan
·
T
Träning Hur får man hästen att länga på stegen (går det? :p ) Har ett litet sto som tar så små steg... I traven känns det som om man sitter...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka