Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hur rider man in en häst som är tränslad och sadlad, Hon är sex ¨år..vad börjar man med???
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: Pansi
·
A
Träning Hej alla hästmänniskor! Jag funderar på att ta hand om en foderhäst under ett år, och tänker fram och tillbaka på om jag verkligen...
Svar
15
· Visningar
1 991
Senast: Gisburne
·
M
Träning Hej på Er alla kloka bukefalister! Jag är lite nyfiken på hur snabbt/långsamt ni brukar "sätta igång" en häst som vilat från ridningen...
Svar
6
· Visningar
1 595
·
Träning Vilken är den bästa gångarten att rida i muskeluppbyggande syfte? Främst då ryggmusklerna. :bump:
Svar
16
· Visningar
1 336
·
Träning Har börjat tränsa Elvira när hon står uppställd på gången, bara för att hon ska få känna på bettet. :) Har gjort det några gånger och...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: rocki
·
K
Träning Hej Visste inte riktigt var ja skulle placera denna tråden men..det får bli här.. Har haft en häst på foder som jag var sååååå nära...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: orcide
·
L
Träning Hejsan, liten undersökning här bara. Jag undrar när ni fick börja hoppa efter att ha ridit på ridskola. Ja menar hur många år fick ni... 2
Svar
22
· Visningar
1 888
Senast: __joa
·
N
Ridning Hej och hå! ;) Eftersom ni verkar väldigt kunniga och ofta har givande och intressanta diskussioner på erat forum tänkte jag höra om ni...
Svar
17
· Visningar
2 133
Senast: bigganl
·
L
Träning Vi har 3 hästar/ponnysar i en hage,bara ston.Nu den sista tiden har den ena blivit rent för j....g i hagen.Värst mot den stora...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: Lill
·
S
Träning Hejsan! En av mina hästar har varit ute i skogen ganska så mycket, i skritt och trav. Men vi kör på en runda vi gått många gånger...
Svar
8
· Visningar
923
Senast: Alexandra_W
·
L
Träning Hej! Lade tråden först på NH - men kanske även någon på detta forum har några råd att ge?? Min häst lyckades för några år sedan komma... 2
Svar
35
· Visningar
3 338
Ridning Jag säger som NiraK, jag tycker att många av er på barocksidan verkar kunniga så därför lägger jag upp några bilder här. Jag skriver... 2
Svar
28
· Visningar
2 774
Senast: Curtis
·
G
Träning Jag har ett litet sto som jag tränar och tävlar.Har haft henne i ca.4 år och nu har ett problem kommit upp. Hon bockar när vi travar... 2
Svar
23
· Visningar
6 610
Senast: GloriaOrion
·
Träning Nu vet inte jag om detta ligger på rätt forum men visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Min häst har haft korsförlamning...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Dorinda
·
E
Träning Hej, jag har ett stort problem. I lördags så skulle min medryttare hämta hästen, men hon ville inte bli fångad. Hon höll på å försökte... 2
Svar
20
· Visningar
1 942
Senast: Bellina
·
Träning Är det någon som har tips hur man kan träna upp Gluteus Maximus och Biceps Femoris, de sitter på sidorna, "låren". Skulle vilja ha...
Svar
13
· Visningar
2 925
Senast: cristobal
·
C
Träning Min häst är en valack och han är väldigt dominant i hagen, han har fått byta hage flera gånger på grund av stallägare som inte...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Becca85
·
K
Träning hej! jag har precis köpt en liten shettis som är 2 år gammal. jag hade tänkt köra och rida in henne. när kan man börja? vilket är...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Blomman
·
N
Träning Hur ligger det till med ledarskap mot häst egentligen? Om man har ett fungerande ledarskap från marken, kan det då ändå brista när man...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: ang
·
Träning Fått hem en 4-åringt connemara sto för två-tre veckor sedan. Hon har bara flyttat från grannen där hon är uppfödd och det är bara jag...
Svar
12
· Visningar
1 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka