Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning har vart i kontakt med en tjej som ska sälja sin häst som nu är ca 1.50 hög och två år... kan man ha nån aning om hur stor den hästen...
Svar
12
· Visningar
1 588
Senast: hillevie
·
Träning Hur går man tillväga?
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Luxi
·
G
Träning Visste inte om tråden passar bättre här eller under Grundutbildning. Mitt sto (7 år) lyssnar fruktansvärt dåligt på skänkeln emellanåt...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Gisburne
·
T
Träning Okej. Jag har nyss börjat rida min häst igen (tog en paus ett tag för det var så mycket i skolan). Min häst är väldigt outbildad...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Aeternum
·
J
Träning Jag pysslar med ett 4årigt fjordsto som jag har stött på en del problem med. För det första så är hon otroligt "kaxig" från marken, rent...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: via
·
B
Träning Jag har varit intresserad av Horsemanship länge och gått på många kurser i det. Jag är långt ifrån proffs, men jag har hört mycket och...
Svar
18
· Visningar
3 642
Senast: waldorff
·
Träning Är det någon här som har koll på CS:s balans/sitsövningar? Och som kan förklara dem bra för mig?
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: Kassiopeja
·
F
Träning vet inte om denna tråden är placerad rätt, men, men. Jag har ett nytt sto som rent ut sagt är en riktig gris. hon rör ihop att i...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Lickety
·
P
  • Låst
Ridning Någon som kan tipsa om bloggar rörande AR, barockridning, klassisk ridkonst och varför inte frihetsdressyr? Har inte hittat en enda en...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: jacko
·
P
Träning Jag ska under en vecka rida en häst som jag bara ska skritta och trava litegrann. Men jag vet som inte riktigt vad jag kan hitta på...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Smulu
·
F
Träning Hej allihopa! Jag har en fråga till er alla. Jag är en tjej på 14 år som har stort intresse av hästar och ridning. För tillfället så...
Svar
17
· Visningar
1 268
Senast: Fidelii
·
Träning Hej, mitt sto tar kortare steg på höger sida, oavsett om vi går på rakt spår, eller på volten i båda varv. Vad beror det på? Hur tränar...
Svar
18
· Visningar
3 529
Senast: bigganl
·
E
Träning Som rubriken lyder, hur har ni lärt eran arab stå korrekt uppställd (med tanke på utställning)? Beskriv gärna så utförligt som...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: MikaTela
·
Ridning Lägger detta här då ni verkar inne på kapsonridning och hävstångsverkans kusliga virrningar. Har en idé om att kunna kombinera...
Svar
11
· Visningar
1 954
Senast: atisor
·
G
Träning Tänkte först lägga tråden på Hästvård, men den får ligga här istället. Problemet: Mitt sto är så himla mobbat! Hon går i flock nu med...
Svar
15
· Visningar
2 501
Senast: oopsie
·
I
Träning Nu vill jag höra om alla icke halvblod (vilekn ras som helst +korsningar utom just halvblod) som är välfungerande allroundHÄSTAR... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 221
Senast: jinx
·
S
Träning någon som har något bra tips till en tjej som jättegärna vill börja o hoppträna men som samtidigt inte vågar. har ej hoppat över 1m på...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: Polly_Mulle
·
B
  • Låst
Ridning Någon som testat kaupres läderbett - det som man ej behöver ha huvudlag till. Vad tycker ni? För/nackdelar. :bump:
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: IngelaH
·
Träning Min vallack har ett underligt beteende. Detta gäller mot mitt sto i första hand och han gör mig väldigt förbryllad. Mina hästar går...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Mysaan
·
P
Träning Jaha och nu gör jag ännu en till tråd :angel: Jag undrar hur ni som har hundar och JOBBAR med dom (alltså tränar dom och kanske tom...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka