Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Har alltid trott att de har varit jättebra o klättra mycket, vi har en väldigt brant backe här hemma som vi brukar träna i. Men nu för... 2
Svar
39
· Visningar
2 719
Senast: axel
·
N
Träning Hej! Jag undrar hur jag ska göra för att få min häst att hålla takten när vi travar?Hon liksom accelererar.....och jag vill trava i...
Svar
7
· Visningar
1 682
Senast: nyponros
·
B
Träning Någon här som kan lite holländska? Har en häst dom kommer från holland har inte varit här så länge och ibland känns det som hon inte...
Svar
18
· Visningar
1 926
Senast: KungTulle
·
C
Träning Jag vet inte vad jag ska göra för "övningar" el. liknande med medryttarhästen jag rider western med. Vi rider ju bara ut i skog och...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: majola
·
T
Träning Hej! Jag har funderingar på att skaffa häst, men är lite osäker på om jag kan "tillräckligt" mycket... :confused: Jag är 17 år och det...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Welsh
·
C
Träning hej. jag har ett varmblodsto på 12år. hon har tävlat i trav hela sitt liv. stått i 2 år nu. har endast blivit riden några få ggr, och...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Star Master
·
H
Träning Vi hämtade en ponny till våra barn för 2 veckor sedan. Hon är 5 år och har bott på samma gård med andra hästar hela livet. Vi har inga...
Svar
18
· Visningar
1 188
Senast: Sazalamel
·
L
Träning Hej Hej! Jag är 172cm lång och väger c:a55-60kg. Jag letar nu en ny ponny, men nästan alla är för små. Jag har provridit en ponny c:a...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Angely
·
Ridning Hejsan! Nu vill jag ha lite hjälp av er. Som ni ser på denna bilden så har min häst en väldigt hög hals/huvudhållning. Detta är inget... 2
Svar
28
· Visningar
2 753
Senast: Novelette
·
A
Ridning Nu har jag fått hem min ultra flex barock sadel. Det verkar som om den ligger bra på hästen, men jag har märkt följande: 1. Den...
Svar
14
· Visningar
3 372
Senast: Glorfindel
·
Träning jo, jag undrar om det är någon som vet vad man ska göra med en super duper ko-rädd häst???? jag har precis blivit medryttare på den...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Angely
·
Träning Har börjat hjälpa en tjej i stallet som rider en äldre varmblodstravare lite då och då. jag har gått Rik0 för ett par år sen och jobbat...
Svar
17
· Visningar
3 239
Träning jag har haft min nya häst i tre veckor på måndag. Hade lite problem i början men nu är hon helt underbar :love: tills man ska rida henne...
Svar
13
· Visningar
1 267
I
Träning Har ett problem som jag går å gnager på. Varje gång min häst åker trailer skaver han upp svansen och bakdelen. Har försökt med...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: suisyola
·
S
Träning Nu är det så att jag har haft en sköthäst i ungefär ett år, ett halvblodssto, som har varit som mer än en sköthäst då det bara har varit...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: sandrahedman
·
T
Träning när jag vill flytta min fjordkille med skänkeln t.ex när jag rider på en volt och vill öka den eller bara ställa honom inåt. så bryr han...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Emelie85
·
M
Träning Kanske lägger denna tråd fel?Misstänker att min lilla häst ej fattat det med vattenkopp. Någon som har något tips på hur jag kan lära...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: Muffe
·
H
Träning Jag vet inte om jag placerar denna tråd rätt:crazy: ..men men... Här är problemet.. Jag skaffar foderhäst den 11:e Juni...
Svar
19
· Visningar
1 372
Senast: Giganten
·
T
Träning ja har precis köpt en ny häst och ska få hem den om några dar. grejen e att de e ett nytt stall både för mej och hästen så jag kan inga...
Svar
5
· Visningar
1 569
Senast: _paniiik_
·
  • Låst
Träning Jag ska skriva en etologirapport idag på hurvida människans kroppsspråk spelar någon roll i hanteringen av hästarna :) Jag har dock...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka