Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Jag undrar om nån kan ge mig lite tips på hur man får en travare att galoppera. Jag har mina egna funderingar men vill även höra andras... 2
Svar
28
· Visningar
1 923
Senast: Cinzano
·
E
Träning Hur gör ni när ni transporterar er shettis? Jag har fått för mig att den lilla ska få följa med när jag tränar. Har dock bara kört henne...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: Dragonfruit_
·
A
Ridning Jag har fått hem en häst på foder som jag haft en gång förut och som är en helt underbar häst som älskar att lära sig nya saker och att...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Spider84
·
Träning Skrev den här "artikeln" tidigare idag, skulle gärna vilja dela med mig av den till er. *** TRYGGHET Vad är trygghet? När man var... 2
Svar
35
· Visningar
2 874
Senast: Tassetass
·
Ridning Jag har hållit på med "vanlig" dressyr men har blivit lite nyfiken på det här med barock eller klassisk dressyr. Först ska jag tillägga...
Svar
7
· Visningar
1 404
Senast: Uddi
·
N
Träning jag har nu hålit på med nh i många år och har gjort på samma vis hela tiden och jag tycker det funkar.jag e tex tyst eller berömmer när...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: ika77
·
Träning begreppet \"åka häst\" Har suttit och funderat över begreppet "åka häst" ett tag nu, och jag kommer inte fram till när man åker häst...
Svar
10
· Visningar
3 171
Senast: kopparberg
·
R
Träning Igår hittade min åring på nått nytt. När killen stod och höll henne helt fredligt i hagen vände hon sig om och slog bak ut för att sedan...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: ankans
·
Träning Den 29/5 kom min nya 2-åring hem. Vi lät honom vara i hagen första veckan. Sen har vi lett honom i grimma, men med träns och bett i...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: ika77
·
Träning \"Vem ska man tro på?\" Jag frågar som Tomas DiLeva, vem ska man tro på när allt är såhär? Marknaden kryllar av böcker inom området...
Svar
8
· Visningar
992
A
Träning Hejsan,jag har en shettis hingst på 2år,som jag skulle vilja köra in,hur ska jag börja??Vill få tips och hjälp steg för steg helst..Han...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: gonkan
·
Träning Motivation & träning Just nu är motivationen nånstans under botten :( Hästen behövs tränas, men vad ska jag göra och hur ska jag...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: SaraMara
·
Träning Man får ju ofta höra att man ska rida hästen mellan hand och skänkel, och när tex min instruktör rider min häst eller hjälper mig tycker... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 265
Senast: fejko
·
H
Träning undrar hur ni rider med händerna. alltså inte hur mkt ni använder dom utan hur ni håller dom. dvs tycker ni det är okey att rida med... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 385
Senast: Mariqa
·
Ridning http://www.islandshast.se/dressyr/levad.avi 2
Svar
36
· Visningar
3 486
Senast: Korven
·
Ridning Jag är helt totalt okunnig på barockridning, men är väldigt nyfiken! Har i alla år ridit för instruktör i både hoppning o mest dressyr...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Flyttfogel
·
Träning Idag började det spöregna precis när jag kom tillbaka från en skrittur och en tjej i stallet och jag kom överens om att ta in det 5...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: panaccea
·
Träning köpteden idag. Inte läst hela än men den verkar himla bra. Nån mer som läst/har den? Vad tyckte ni? 2
Svar
30
· Visningar
2 272
Senast: HEXE
·
H
Träning Stoet jag vanligtvis rider har fått ett hingstföl som är tio veckor gammalt just nu. Han är 1 vecka för tidigt född, men han är pigg o...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: Moncan
·
S
Träning Vad är det? :o
Svar
8
· Visningar
969