Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning nu är mina framtidsplaner på G igen.. om man skulle slå ihop två ridskolor, hur kommer hästflockarna att komma överens i hagen? vad är...
Svar
10
· Visningar
878
Senast: BeastieBabe
·
Träning Jag har börjat utöva NH-övningar med min medryttarhäst och idag gick jag igenom de enklaste i paddocken; känna igenom hela kroppen med...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Rosenblad
·
W
Ridning På uppmaning av en mamma i min äldsta dotters klass, som rider "vanlig" dressyr, försökte jag trava pållen häromdagen. Vi har skrittat... 2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: hille
·
S
Träning Min nyinköpta (sedan 5 dgr tillbaka) vallar fram och och tillbaka vid staketet i hagen. Han har inte gjort så någonsin tidigare och är...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Kritos
·
M
Träning Pållen har börjat stanna på väg från hagen upp till stallet. Han bara tvärstannar och står och glor, efter lite övertalning går han ett...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: majafresk
·
Z
Ridning Tänk att det tog 30 år innan min stösta dröm gick i uppfyllelse!!! :banana: När jag var 11år var min största dröm att få en egen häst...
Svar
18
· Visningar
1 509
Senast: zoccer
·
Träning Min lilla fröken blir 6 v i helgen och ska alltså avmaskas för första gången, Hur gör man det på bästa sätt både för mig och fölis? Hon...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Razor
·
Träning När jag rider så har jag nu hittat ett sätt som jag tror kommer att leda till en bra form i framtiden. När jag rider på det här sättet...
Svar
13
· Visningar
1 353
Senast: Reykur
·
Ridning Jag skulle vilja komma över lite ridläror av dom stora mästarna.. Ett stort plus är om don är på svenska o ännu ett plus är om dom finns...
Svar
9
· Visningar
1 580
Senast: angelaL
·
Träning Nån som har bra tips på hur man ska göra för att slappna av i armarna vid ridning??? spänner mig alltid under dressyrlektioner i...
Svar
9
· Visningar
1 657
Senast: lakrits
·
Träning jag undrar om det är många som råkar ut för misshandel på sina hästar av en eller annan anledning. själv hade jag min unghäst ett tag i... 2
Svar
26
· Visningar
2 598
Senast: KaZa
·
K
Träning väger ett litet halvblod ungefär?
Svar
2
· Visningar
812
Senast: bigganl
·
Ridning Hej! Jag är lite nyfiken på att höra hur olika tränare börjar arbeta med ett ekipage...och särskilt då ett sånt som jag o pållen kommer...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Novelette
·
Träning Japp, nu har det hänt!! Efter månader av träning. Att först få in hon i transporten, sedan kunna stänga bommen, sedan kunna stänga...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Snuffsan
·
Träning Detta problem kanske passar under flera olika kategorier, men det är ju ett rid-problem, så jag lägger tråden här. Min häst har nu... 2
Svar
32
· Visningar
2 266
Senast: kryptisk
·
Träning Nu känner jag mig som en dålig hästägare för nu måste Novan flytta ... igen. Jag har haft Novan i ungefär 2 år och kommer nu om några...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: Kassiopeja
·
Träning Jag behöver tips hur jag skall aktivera min häst i två veckor. Min fjordis valack skall vila i två veckor på grund av lite småhälta...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Gilan
·
Träning I en bok som jag läste stog det "Även om det är ovanligt att hästar jagar hundar så händer det ibland. Kom ihåg att hästar brukar... 2
Svar
29
· Visningar
2 214
Senast: Pretty_Fly
·
Träning Min häst har nyss fått flytta till betet, och har fått lite "myror i huvudet" och är väl inte kanske lika kul att hantera som vanligt...
Svar
4
· Visningar
779
Träning Vad gör ni med era föl de första veckorna? Vi har smekt fölen över hela kroppen, borstat, lyft fötterna, haft på grimma några gånger. De...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Skuggfaxe12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka