Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning För ett tag sedan var jag med när en häst skulle lastas. Ägaren använde sig enligt henne själv av NH. Gick till på följande vis, Hästen...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: Elshacera
·
Q
Träning Finns det någon sida där det står hur man rider in hästen steg för steg med horsemanship?
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Sammet
·
Träning Har en liten ide om att ha min åring själv ett par veckor så att han ska lära sig att vara själv och inte vara beroende av kompisar men...
Svar
13
· Visningar
1 053
Senast: Cinzano
·
S
Träning Bakgrund: Min medryttarhäst har de senaste månaderna gått 4 gånger i veckan. Detta har berott på att ägaren inte har hunnit rida något...
Svar
17
· Visningar
1 193
Senast: angelaL
·
Träning häst nr 1=13 år gammalt sto häst nr 2=10 år gammalt sto häst nr 3=17 år gammalt sto, mamma till nr 2 alla halvblod. när häst nr 1...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: paradox
·
Q
Träning Jag såg en tråd på hästvård om oskodda hästar. Det var rätt så många som hade oskodda hästar och nu frågar jag er, NH - folket. Har ni...
Svar
10
· Visningar
2 073
Senast: Tassetass
·
B
Träning Hur gör ni när ni tränar intervallträning med era pållar? Mina 3-åringar är nu så pass starka och i god kondition att jag ska börja...
Svar
12
· Visningar
1 689
Senast: BJÖRKIS
·
M
Träning Jag kan inte rida \"min\" häst! Rider sen några år tillbaka ett Vbl, jag har alltid haft problem med att få honom att gå i fin form...
Svar
15
· Visningar
1 618
Senast: moonlightgarden
·
S
Träning Red Frasse i går kväll ensam och hon var helt knäpp :( Jag vet inte vad det berodde på, men hon var totalt samarbetsovillig och ville...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: spralla
·
Träning Jag har 3 hästar varav 2 ston och 1 vallack.Fick hem det andra stoet för ca 3-4 månader sedan.Hon var då väldigt rang låg och drevs en...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Yrja
·
S
Träning När man läser hästannonser står det ofta kräver rutinerad ryttare . Vad menas med rutinerad ryttare? Vad kan man som rutinerad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 708
Senast: divinel
·
K
Träning Hur ska man göra...? Här han man en häst som egentligen är värdens snällaste och raraste men har tidigare inte haft det så jättebra...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Görel
·
S
Träning hur anmäler man en f d helt okej hästkarl för vanvård? han är idag nästan 85 år, och hans hästar får nästan aldrig mockat, för mycket...
Svar
15
· Visningar
1 493
Senast: bigganl
·
S
Träning Hej! Mkt tacksam för tips! Problem med nya pållan. Har haft henne i två månader. Nu är flocken släppt på sommarbetet i stoora...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Underappreciated
·
Ridning Kan man rida både barock och engelkt på samma häst? Alltså ibland engelskt och ibland barock? 2
Svar
35
· Visningar
3 193
Senast: fio
·
F
Träning Hur gör ni andra, travar ni på asfalt eller skrittar ni bara? När jag var yngre så var det absolut förbjudet att trava på asfalt men nu... 2
Svar
36
· Visningar
2 471
Senast: Shadowfaxe
·
K
Ridning Det här är inte tänkt att skapa nån rasdebatt om vilka hästar som är bäst lämpade till vad, var och en får bli salig på sitt... :smirk...
Svar
12
· Visningar
4 452
Senast: Darby
·
Träning Vår snääälla valack har flyttat typ 6 km för att få gå ute hela dagen och äta lite gräs. Hemma är han världens coolaste, hetsar aldrig...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: lotta_k87
·
Träning Behöver hjälp för nu är det inget kul längre!!! :( Hästen är helt galen och jag vet inte om det bara är sprall och bus eller om hon... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 707
Senast: zolan
·
Träning Funderar på att testa det idag med Herman. Har bett honom att gå runt mig lös några gånger och det funkar bra. Visserligen har det bara...
Svar
11
· Visningar
1 742
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka