Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min stora ponny (korsning på ca 110cm, 5 år) är fruktansvärd att leda in från hagen. Han naffsar hela tiden och idag fick han tag i mig...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: Dragonfruit_
·
S
Träning I mitt stall står en d-ponny,Shaggy, som är sex år. Han kom till ridskolan för ungefär 1 år sedan. Problemet med honom är att han är...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Sonita
·
Träning Har ett litet problem med min 4-åring. Så länge han får gå ihop med yngre hästar, som är lekfulla är han helt okomplicerad med det... 2
Svar
36
· Visningar
2 279
Senast: linzan
·
H
Träning Jag ska börja hjälpa till med en 3 åring i stallet.. När man tränsar/sätter på grimma/klappar han på huvudet så är han inte huvudskygg...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: Hästbiten
·
N
Träning Hej alla! Jag vet inte riktigt om denna saken som jag ska ta upp nu hör hemma här men jag visste inte vart jag skulle lägga den så det...
Svar
18
· Visningar
1 212
Senast: Nattis_83
·
Ridning Kom aldrig riktig underfun med vad ni eg tyckte och nu hade det suttit fint med ett svar då jag har samma "problem" med nästa lilla häst...
Svar
11
· Visningar
1 600
S
Ridning Kommer ni ihåg alla diskussioner och frågor som jag och andra kommit in på om min lilla häst när det gäller tränsbett? En liten...
Svar
11
· Visningar
1 296
Senast: Spider84
·
C
Träning Hej! Jag skulle behöva råd i hur man på bästa sätt kan arbeta med en häst som troligen tidigare har blivit knäckt. Upplever att hästen...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: martha
·
N
Träning ingen häst är omöjlig att fånga! varför? jo, därför att glada hästar är väl anpassade hästar och väl anpassade hästar har ingenting emot... 2
Svar
34
· Visningar
2 272
Senast: SaraMara
·
N
Träning Jag behöver lite tips om hantering av fölungar! Jag har ett litet arabstoföl på sex dagar. Hon är lite blyg och skygg och jag kan inte...
Svar
6
· Visningar
1 841
Senast: RebeckaKihlberg
·
Q
Träning Hej allihopa! För ca 1 ½ månad sen fick jag reda på att min ganska så nyinköpta häst hade spatt i båda bak och lösa benbitar i ena bak...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: FairLady
·
Ridning Jag tänkte utbilda min valack med ett sidepull & har hittat 2 stycken som passar min plånbok på B**jes frågan är, vilket skall jag...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Spirit
·
G
Träning Jag har ett problem med en av mina hästar. Han är lugn och snäll annars, men ibland kan han bara bli störtsur utan anledning. Tex...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Gefjun
·
S
Träning I mitt stall står en d-ponny,Shaggy, som är sex år. Han kom till ridskolan för ungefär 1 år sedan. Problemet med honom är att han är...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: nipa
·
A
Ridning Med tanke på de diskussioner om stångbett som varit här, och med tanke på hur vårdslöst många använder stångbettet vill jag rekommendera...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: arnac
·
Träning Jag vet att det finns tusen frågor om lastning men jag har en till... Min häst följer mig hur bra som helst i vanliga fall, med och...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: peperoni2
·
H
Träning Jag köpte en häst för ca en månad sen, en sk "problemhäst". Han stack när man red honom, hade damp, gick inte att leda och var mycket...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Hästbiten
·
Ridning jag är en novis inom detta området, så ni får ha överseende om jag säger nåt klantigt :crazy: *Jag undrar hur man kan se på en...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Spirit
·
M
Träning Ni som tränar era hästar att göra nån "konst" / "konster", hur gör ni? :confused: 2 3
Svar
48
· Visningar
2 570
Senast: blåvinge
·
Träning Att skaffa lite hjälp eller att hitta nån att ta lektioner för? Sist, när det verkligen var jättepanik, fick jag hjälp genom Buke att...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka