Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Såg på en gammal tråd att det skrevs att man inte skulle ta innertygeln vid galopp. Det gäller på både volt och fyrkantsspår vid hörnen...
Svar
12
· Visningar
3 493
Senast: Asa_S
·
L
Träning Nu på senaste tiden, när jag har börjat arbeta med pållans galopp, både ute och på banan har jag vi stött på ngt riktigt märkligt. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Asa_S
·
Ridning Var det någon mer än jag som inte hade en tanke på logiskt tänkande när man red innan ni började med AR?? min tanke var ju då också att... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 203
Senast: emindy
·
F
Träning har iaf köprt en ny sadel nu som är väl utprovad! men min polle fortsätter ändå att sparka direkt man tänker spänna sadel gjorden!:(...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Mitrolle
·
P
Träning Jag funderar på att resa utomlands i ca ett år men har ju en liten ögonsten som någon måste ta hand om...Vi har eget stall och jag har...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: janivista
·
Träning Vad kan man göra åt en 20 årigt hbl som är så het att han trippar på tåna och om man travar med honom och tar en föhållning så bockar...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: Shadowfaxe
·
Träning Min häst har lite mysko beteende ibland. Tex om jag sitter (på huk dådå såkalrt) framför honom så lägger han upp frambenet i mitt knä...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Mirre
·
T
Träning Igår åkte min ena häst, vilket gör att den andra går ensam. Systern min har två hästar, en gammal travare och en islänning (där ingen av...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Blobas
·
A
Ridning Hejsan, Jag har precis haft en liten utredning på min häst (tack vare er på bukefalos som tipsade mig om en equiterapeut :banana:)...
Svar
5
· Visningar
1 295
Senast: evis
·
F
Träning Mitt sto gick och fölade för tre veckor sedan. Hett efterlängtad var den lilla som dock visade sig vara en riktigt kavat liten dam. Hon...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Magdalena
·
K
Träning Jag tappar stigbygeln hela tiden i galoppfattningarna på volt. Spec när vi är många i ridhuset och det inte finns så mycket plats att...
Svar
16
· Visningar
1 497
Senast: DeCloe
·
Z
Träning Jag har inga problem med att öka eller minska tempot i alla tre gångarterna men hur vet man när hästen går i rätt tempo? Om jag...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: fio
·
Träning Har dock en rätt så vanlig/allmän fråga. När är man egentligen redo för en egen häst? Jag har ridit i 8 år på ridskola och funderar på... 2
Svar
20
· Visningar
1 642
Senast: Sonita
·
C
Träning Har ridit min häst med en sidepull idag och måste bara säga att jag är så stolt över mig själv och min välridna häst!! Alltså det är... 2 3
Svar
49
· Visningar
2 997
Senast: Blobas
·
L
Träning Hej. Hur är det egentligen... har hört så många olika varianter. Hur ska man tolka det när hästen följer efter än? Jag tolkar det...
Svar
9
· Visningar
2 023
Senast: Litur_sötnos
·
M
Träning Hej på er! Vi har en 4'a åring som har ett lustigt problem. Hon går superbra att hoppa och rida i trav och galopp men, då hon skall...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: jeslin
·
N
Träning Hej! Jag har en ponny på 6 år som jag har haft i två år. Jag har ridit in den o allting sånt. Men de första året vi hade honom så lånade... 2
Svar
37
· Visningar
1 985
Senast: yoda
·
F
Träning Stundtals träffar man på hästar som är fruktansvärt nervösa att gå iväg utan sina kompisar. De är rädda för att ledas iväg, stå ensamma...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: FairLady
·
L
Träning Det är så här att vi har en häst i stallet som tyvärr ägaren inte gör nåt med! Hon går i hagen (med dom andra hästaran) dag ut och dag...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Lola_97
·
P
Träning Hur skall jag som människa behandla en värstinghäst i hagen. Hon mopsar inte upp sig mot de som är högst i rang men mot kallblodet är...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: peacepipe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka