Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Efterlyser härmed åsikter om spöets vara eller icke vara. Själv är jag en idiot som inte på rätt sätt kan hålla reda på ett spö varesig...
Svar
18
· Visningar
1 511
Senast: wennstrom
·
A
Ridning Behöver hjälp med rätt känsla. Tycker det är svårt att veta om min häst bär sig rätt eller bara går långsamt när jag försöker "samla"...
Svar
11
· Visningar
1 531
Senast: aker
·
Träning Ni, som använder det, när gör ni det, och i vilket syfte?
Svar
3
· Visningar
865
M
Träning Jag har en vallack som är extremt hingstig...å då menar jag verkligen extremt. Han har hela vintern och våren gått tillsammans med en...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: merenwen
·
P
Träning Hade idag ett mindre gräl med en häst som jag inte känner så bra. Vanligtvis är hon kolugn vid borstning och sadling, etc, men hon hade... 2
Svar
22
· Visningar
1 958
Senast: xCATHx
·
L
Träning Jag undrar vad ni tror om att köpa ett äldre halvblod (kanske runt 20år) som är utbildad i medelsvår dressyr o hoppning. Tror ni att det...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: kopparberg
·
Träning I en tidigare tråd så funderade jag ju på om en stallägare får göra vad h*n vill med sina inackorderingar. Enligt våra kontrakt så har...
Svar
13
· Visningar
1 438
Senast: emindy
·
Ridning Har nyligen upptäckt artikelserien om AR i Stall magasinet av Katrin W. Har än så länge bara läst den sista, nr 3 där det handlar om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Senast: tottenham
·
E
Ridning Hej, är inte riktigt säker på var jag skulle lägga den här tråden, men jag skriver här för ni barockare brukar ha så bra idéer om...
Svar
3
· Visningar
1 118
L
Träning Jag förstår mig INTE på hur man ska kunna spänna in den. Det är ju en storlek för alla... Snälla hjälp!!!!!
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: vide
·
Träning Ska troligtvis köpa en shettis hingst på 1 år i morgon. Han har gått i flock utan att blivit hanterat ngt nämnvärt. Att sätta fast...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: Elshacera
·
D
Träning Jag har en fråga som ajg måste få svar på. Ingen hr lärt mig det här så det känns mycket angeläget att få veta. Hur håller man en häst...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Lady_A
·
Ridning denna tråd ligger även på hästutrustning. söker en bra barocksadel som inte kostar mer än tiotusen:- hade sett några finfina på en... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 575
Senast: Annelieb
·
P
Ridning jag har en liten pålleplutt som är mycket stel, stressad och mycket rädd om sej. just nu går det mesta arbetet ut på att försöka ha...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: evis
·
O
Träning Min kompis har sitt 31-åriga :eek: halvblod som sällskap till min häst. Men nu när gräset är grönare på andra sidan så hoppar han bara...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: Osis
·
B
Träning har nu ridit en seg pålle i två dagar och har då tagit tillfället i akt att i snigelskritten granska min sits. har fått höra av...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Pazuzu
·
P
Träning För några veckor sen råkade jag ut för en "olycka": Jag hade varit medryttare i ca.2 månader och hästen hade råkat bli lite halt en... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 248
Senast: Nattis_83
·
S
Träning Är det någon som kan kommunicera med hästar mentalt? Hur länge har du hållit på med det, och hur tränade du upp din mentala styrka för...
Svar
14
· Visningar
1 056
Senast: Smajlet
·
Träning Visste inte var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Idag var jag i hagen och mocka med grep och skottkärra.Pållan kommer mot mig...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Zolimita
·
S
Träning Vad sk jag göra, jag har haft min häst i 1 och 1/2 år nu, och problemet är att han stegrar sig nästan varje gång jag rider... Det har...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Svensson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka