Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning har en unghäst som jag håller på att träna i nh, eller har börjat lite smått, på mindre än 2 minuter så fattade han att det är jag som...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Lina_Zacha
·
H
Träning Har ett halvblodsto som helt enkelt avskyr att bli borstad. Undantaget hård borste i ansiktet! Rycka manen är också helt ok! Har över...
Svar
14
· Visningar
2 633
Senast: stally
·
P
Ridning Vet inte om jag bara inbillar mig men nu har jag haft min häst i ett år. När jag köpte honom hade han ett jättefint steg bak med kunde...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: AnneOnym
·
J
Träning är en sak vi ej får göra där jag rider. Gubben som jag rider hos känner att han har ett sånt stort ansvar för oss så vi får bara frida i...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Xeline
·
H
Ridning Är det någon i Umeå området som skulle kunna tänka sig att låna ut en Ecuyer med bomstorlek 3 till mig så att jag får provrida. Jag...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Spider84
·
B
Träning Hur lär man en häst att gå i form på rätt sätt..? Hur får man den att lyssna på skänkeln..? Är det bra att longera en unghäst mycket...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Buffalo_brud
·
Ridning Kom på att jag hade fler frågor att komma med. Vilken är den stora skillnaden mellan barock och den vanliga dressyren? Nu menar jag... 2
Svar
22
· Visningar
1 861
Senast: Polly_Mulle
·
Z
Ridning Det här är en gammal diskussion som varit uppe några gånger. :) Läste Oliveiras bok (Reflections of equestrian art) i helgen på... 6 7 8
Svar
154
· Visningar
9 969
Senast: Ewa
·
K
Träning Min häst är hanterad enligt konstens alla NH-regler så gott jag förmår. Han har ett enormt självförtroende och är trots att båda... 2
Svar
36
· Visningar
2 674
Senast: Mirre
·
M
Ridning Här är lite bilder på när jag rider Tiffany. Jag rider henne typ akademiskt mot engelskt eftersom ägaren rider engelskt och jag...
Svar
14
· Visningar
1 684
Senast: NobleArt
·
S
Träning För ca en vecka sedan kom det en ny häst till stallet. Hästen var ett imulsköp, inget hästöp var planerat. Vederbörande hade sett en... 2
Svar
38
· Visningar
2 930
Senast: Sirisiri
·
P
Träning Tror ni att de då enbart är farliga för sin ägare/skötare? Jag har funderat lite på det här, efter att ha läst trådar om hästar som har...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Yrja
·
L
Träning Rusar efter \"hinderna\" Hej! Har börjat gå lite över bommar och så med medryttarhästen. Hon är bara fem år och har aldrig hoppat med...
Svar
12
· Visningar
1 369
Senast: lakrits
·
Träning ALADDIN HAR FÅTT ÖVERMOD! Han går nu i sommarhagen och har (som alla andra sommrar...) blivit kaxigare ju mer gräs han har att äta...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Tassetass
·
Träning Oj vad jag längtar hem till min ettåring nu, sitter i mitt studentrum och läser för sista tentan, sen ska jag åka hem till min hingst...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: Dragonfruit_
·
J
Träning Jag undrar om era hästar går ute dygnet runt på våren/sommaren? Eller bara en kort tid på några veckor? Berätta vad ni har för hästar... 2
Svar
36
· Visningar
2 625
Senast: Lazio
·
Träning är det någon som har ngon teori varför han gör som han gör? när jag löslongerar honom tex i ridhuset så vill han gå väldigt nära mig...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: paradox
·
J
Träning Nu har jag fått tag på stallplats...ska nu bara hitta någon lämplig häst för mig att köpa... Stallplatsen är jättefin! Med stora fina... 2
Svar
25
· Visningar
2 997
Senast: Sunnan
·
Ridning Training and ridning the barrockhorses part 1 heter den. Den visar hur man börjar med barrockhästen. Vi ser Olivero Nuno (osäker på... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 488
Senast: Kassiopeja
·
Träning jaa, jag skulle vilja ha fler tips på övningar som man kan göra från marken för att främst bygga upp ryggmusklerna och alla andra som...
Svar
12
· Visningar
1 385
Senast: Janina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka