Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag skulle vilja ha lite tips och ideer hur man får hästen att lyssna på ytter tygel, ja hela yttersidan. Som det är nu så lyssnar han...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: Ava22
·
P
Träning Några hästar på ridskolan har lite saker för sig... * En äter bajs (en del äter bajs ibland, men han äter jämt) * En står och biter på...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: Youma
·
C
Träning Jag undrar hur ni gör när ni ska köra era hästar i transport. Jag måste alltid ha med mig någon som stänger bommen i back när jag lastat... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 362
Senast: Rattfylla
·
Träning Om allt klaffar som vi hoppas, så flyttar vi till västernorrland till sommaren och kommer där att äntligen skaffa egen pålle. Då jag...
Svar
14
· Visningar
2 418
Senast: hubinette
·
Träning Min stora tokhäst har fått en medryttare, i alla fall tror jag det för hon verkar trivas med hästen och tvärt om (och jag är nöjd). Min...
Svar
10
· Visningar
1 103
Senast: mian1
·
Träning ...Eller fes jag så hon for iväg av ren förskräckelse? Vad har ni för erfarenheter? Testar hon? Å hur i hela världen får man stopp på...
Svar
19
· Visningar
3 140
Senast: Yrja
·
T
Träning tänkte höra om någon kan hjälpa mig med hur man går vidare.Nu håller jag på att lastträna min pojke som fyller 2år snart.men vi kommer...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: kicki71
·
P
Träning när en häst först bokar och flaxar med huvudet för att råffa åt sig tyglarna för att sedan kunna stegra, hur beter man sig då...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: Tassetass
·
C
Ridning Nu vill jag inte ha en massa svar om att, lär dig rida osv. Men hur gör man för att få hästen att gå i en bra form, alltså att den... 2
Svar
21
· Visningar
2 618
Senast: concierge
·
Träning Hur gör man för att spänna magmusklerna :confused: Det går bara sämre och sämre på lektionerna och jag tror det beror på att jag inte...
Svar
14
· Visningar
2 954
Senast: Lorelie
·
S
Träning Jag funderar på om jag ska ta åt mig ett ganska så ohanterat kallblod (travare) hon är inkörd men krånglade framför vagnen som två åring...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: sante
·
  • Låst
Träning Hur ska jag lägga upp en intervallträning i galopp för en omusklad häst?
Svar
13
· Visningar
2 762
Senast: Chough
·
M
Träning Hur vanligt är det och hur kan man undersöka det? Är en "hingstig valack" bara sent kastrerad eller är det att anta att det kanske "blev...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Hind
·
Träning Nu behöver jag lite tips och råd från er här på buke! Tar det från början. har haft min travarkille i 2 år snart och har inte kunnat... 2
Svar
24
· Visningar
2 183
Senast: Vimsan
·
A
Ridning Jag har en unghäst, han blir 4 år i sommar, som jag har "tränat" sen han var liten, vi har promenerat, gått bland och över "farliga"...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: annan
·
Ridning Är det nån som kan förstå följande som är sagt av våran ridklubbs ridskolechef/ridlärare till en elev som jag känner: Hon ska rida med...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Spider84
·
V
Träning Hej på er! Jag kan inte låta bli att dela med mig av ett tips som förbättrat min ridning och kontrollen över hästen. Jag rider en häst...
Svar
11
· Visningar
2 872
Senast: Sjalen
·
K
Träning Är detta en tråd för hanteringsforumet? Testar här iallafall. Hur flätar man manen på bästa sätt? Har aldrig flätat innan, men tänkte...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: Krabban
·
Q
Träning Första fölet i år och det är så spännande, men i o m att vi inte vet hur de brukar vara så har vi inget att jämföra med. Vi upplever...
Svar
12
· Visningar
1 035
Senast: Magdalena
·
M
Träning NH-tränare måste hittas... Nu har jag bestämt mig för att ta ut en NH-tränare till min svårlastade ponny. Men vart ska man hitta en...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: miss_willow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka