Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning om man nu har ett trav föl och skal köra in det, inte för att tävla i trav utan bara för att köra ut i skogen och även rida in den. när...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: superbusan
·
T
Träning hur gör man med en helt vansinnig & nervig ponny Min stallkompis har ett russ som blir galen när jag rider iväg med min häst.hon...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Tess82
·
Ridning eller något ;) Kom på lite kul grejor ute med lillhästen i gärna och vill gärna ha er syn på saken... Vi står still och jag ber henne...
Svar
5
· Visningar
1 101
L
Träning hästarna håller på att bli galna av att stå inne nu hur kan man lugna ner dem? Är rädd för att den ena snart hoppar över. Har blivit...
Svar
17
· Visningar
1 246
Senast: miss_snoozie
·
Träning Hallå! Hur skulle ni gjort i följande situation?? Pållen har inte särskilt stor benägenhet att stryka sej men det skulle ändå kännas... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 742
Träning \"Fånghästar\" Ja, hur är det med det där egentligen. Som nog de flesta vet här inne så är jag ägare till två shettisar (tacka för det...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: Pettsson
·
C
Träning Har en häst som inte vill lyfta bakhovarna. Skodd en gång bak och då bremsades hon. Någon som har några tips för att träna detta så hon...
Svar
10
· Visningar
996
Senast: blindabelinda
·
Ridning Ska man lära en liten häst att gå undan när man lägger tygeln mot halsen? Är det viktigaste isf att hon flyttar framdelen och inte...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: Novelette
·
J
Ridning Varför är vi SÅ avslappnade med tanken på ett stångbett? Jag förstår att det fungerar jättebra och fyller en viktig funktion för en... 12 13 14
Svar
264
· Visningar
18 038
Senast: wennstrom
·
Träning Man kan ibland som NH utövare möta på negativa reaktioner på det man håller på med. Nu ska jag knåpa ihop en annons som jag kan hänga... 2
Svar
25
· Visningar
2 361
Senast: Mona
·
S
Träning Hjälp mig, jag blir inte klok på min ena häst! Har haft en del nervösa hästar i mina dar och alltid kommit bra överens med dem med hjälp...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Cilla
·
B
Träning Hur ska man börja när man ska NH träna sin häst?
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: fiautanknuff
·
L
Träning Ursäkta ett deppigt inlägg. Efter ett par problemhästat har mitt självförtroende fått en riktig knäck. Först en häst som verkligen... 2
Svar
22
· Visningar
2 132
Senast: Lavinia
·
N
Träning undrar varför mitt sto sticker ifrån mig när jag kommer in för att hämta henne.. hon typ småsurar ocg går därifrån men om jag har ngt...
Svar
16
· Visningar
898
Senast: NoRoses
·
K
Träning ja, det håller jag på att göra. Är den nån som har bilder (före o efter) av vanvårdade hästar (vill gärna ha efterbild oxå, blir så...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: Shettisar
·
L
Träning Veterinären var och titta på hästana idag efter en tidsförkylning,och det blev boxvila för bägge. Problemet är att hästana hatar att stå...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: RebeckaKihlberg
·
B
Träning Såg en annons där det stod att hästen var tränad i HS. Är det en form av NH eller är det helt enkelt ett annat ord för NH (H orseman...
Svar
18
· Visningar
1 292
Senast: **BORTTAGEN**
·
Y
Träning Det här med att tävla mot sig själv tror jag är en jättebra grej. Jag och Mian har ju haft 2 tävlingar, en som bara hon och jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 596
Senast: Lindi
·
N
Träning Hej! Nu har jag verkligen märkt att vi har ett projekt som vi måste ta itu med. Vi har inga problem att lasta och åka till olika ställen...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: nocke
·
E
Ridning Är det någon som har läst boken "Schooling horses in-hand, for suppling and collection" av författaren Richard Hinrich? Är det en bra...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka