Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Min häst är jättevan vid att åka transport och hon har alltid gått bra att både lasta och att köra . Hon stog alltid still i transporten...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: donnan
·
Q
Träning Vad tycker ni om att ha hästar i spilta. Jag är inte ett stort fan av det med tanke på att hästen står på samma fläck hela natten och...
Svar
10
· Visningar
1 034
Senast: Dragonfruit_
·
K
Träning nu får ni skratta ut mej..men huuur får man hästen i form??har plockat nedåt med tyglarna, drivit samtidigt, gått på volter stött med...
Svar
8
· Visningar
1 320
Senast: NiraK
·
I
Träning vilka är dom bästa NH böcker? nån som vet hur mycke diverse sådanna böcker kostar? hur mycke har dom böcker hjälpt er i träning?
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: Icebabe_1
·
B
Träning Hur ofta brukar ni klättra med era hästar? hade tänkt att göra det till en rutin att klättra en gång i veckan men min pålle. 2
Svar
27
· Visningar
2 281
Senast: eldione
·
Träning Om medryttare eller att ställa av? :confused: Från mitten av sommaren kommer jag av olika anledningar inte att kunna rida min häst på...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: bengall
·
F
Träning Måste verkligen fråga om försäkringar.. om man INTE har grimma på sin häst i hagen.. gäller då försäkringarna om det skulle hända en...
Svar
19
· Visningar
1 350
Senast: ecssory
·
L
Träning Har lasttränat en hel del med hästen, som var rejält svårlastad förut, senast vi var iväg så höll vi på i två timmar, hästen reste sig...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: lill_flesky
·
C
Träning Jag har en gång i tiden haft en bra sits när jag rider. Men någonstans på vägen har den förvandlats till en stolsits. Hur ska jag bli av...
Svar
11
· Visningar
2 028
Senast: Colansmatte
·
L
Träning När jag var ute och gick med min sköthäst förra veckan började han att dra ut överläppen allt vad han kunde och lyfte upp huvudet (lite...
Svar
6
· Visningar
1 479
Senast: Görel
·
S
Träning ...och fått dom att sluta. Hur har ni burit er åt? Har det varit en lång process, eller har det varit en enstaka händelse som fick dom... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 841
Senast: Ewa
·
H
Träning Vad ska man kräva av en häst som inte orkar bära sig (lite muskler bl a) och går högt med huvudet för att ytterligare slippa bära sig...
Svar
9
· Visningar
1 129
Senast: hästmyran
·
A
Ridning Hejsan, Jag har en häst som har väldigt lätt för att få kotledsinflammation i ett av sina bakben. Det senaste året 2003 blev han...
Svar
12
· Visningar
1 824
Senast: Jessica
·
J
Ridning Någon som vet hur Zaldi´s spanska sadel är?Ser jättefin ut på Lillhästen i Stav`s hemsida.Någon som testat rida i den?Kan den vara ett...
Svar
10
· Visningar
2 505
Senast: Jappen
·
C
Ridning I nått mess längre ner läste jag om tränare godkända av bent branderup, e det samma sak som "ritter der akademische reitkunst" på...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: Jegra
·
G
Träning Hejsan Har i dagarna fått hem nya hästen och det går så där :( Hon har gått ett par dagar i sjukhagen och har nu släppts in till de...
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: bullis1
·
B
Träning Kan någon hjälpa mig..?? Hur får man hästen att gå i rätt form dvs. GÅ PÅ TYGELN? :confused: /Tacksam för svar
Svar
18
· Visningar
2 105
Senast: Buffalo_brud
·
L
Träning Min nya ponny är väldigt framtung, hur ska jag göra för att få "upp" henne? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: HannaZ
·
A
Träning som har ett bra förslag, om hur man får in sin häst från hagen, när han inte vill komma in? Har provat nästan allt men han kommer inte...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: fiaskurken
·
D
Träning Min Häst är ett Varmblods sto på 10 år. Jag rider henne i skog och mark . Nu dom senaste veckorna har hon blivit lite mysko. rätt vad...
Svar
13
· Visningar
1 337
Senast: r_v
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka