Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har växt upp på ridskolai sverige där det var en självklarhet att man skrittar fram och av i 10 minuter. Så när jag har haft... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
11 020
Senast: videnlis
·
Ridning Vad är skillnaden mellan slutor och öppnor? Vad är skillnaden mellan skänkelvikning och öppnor?
Svar
6
· Visningar
2 623
Hästhantering Igår precis när jag var på väg hem kostaterade jag att stallägarens häst hade rullat fast sig rejält. Jag for runt som en skottspole...
Svar
19
· Visningar
2 535
Träning Vad finns det för anledning till att sitta in en häst vid drygt 1,5 års ålder? Ingen galopphäst som ska gå löp. Brukar man inte sitta...
Svar
18
· Visningar
1 836
Senast: Tora
·
Hästhantering Jag vill installera en övervakningskamera i en hage. Det finns ej tillgång till nätverk/internet utan jag skulle behöva spara bilder...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: Snurrfian
·
Träning Hur skulle ni gå tillväga med en spänd, "svår" häst som är svår att komma till ridning på, stundtals tar den inte skänkel -> man hamnar... 2 3
Svar
44
· Visningar
8 650
Ridning Hej! Har en medryttar ponny som är ca 8 år... Han blir ofokuserad när jag rider både ute o i paddock och öronen är framme och lyssnar på...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har ett engelskt fullblods sto på 7 år. Hon har stått i vila i ca 3 månader, dock har jag ridit emellanåt men ej regelbundet.hon...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: candelia
·
Hästhantering Var gillar dom att bli kliade / smekta / borstade? Ngt favoritmys? Jag älskar när hästen ställer sig med mulen mot min kind. Själv vill... 2 3
Svar
41
· Visningar
8 520
Senast: Itzyditzy
·
Hästhantering Hej alla.. Med risk för att skriva en lång novell nu men, känner att jag behöver bolla lite. Har en kbl-valack sen 19 år som i...
Svar
6
· Visningar
1 574
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag köpte mitt islandsto på 13år i höstas från ett utridningstall. Jag va där och red henne 3-4 gånger innan jag bestämde mig för att...
Svar
8
· Visningar
2 687
Senast: KaffeKask
·
Ridning Hej! Det är så att jag går på ridskola och har gått där några år. Men nu tycker jag det inte är kul längre. Jag vill inte sluta men... 2
Svar
21
· Visningar
3 976
Senast: finapina
·
Ridning Kan någon förklara skillnaden mellan rollkur och LDR? För mig är rollkur när hästen går med hög nacke och ryttaren tvingar in nosen... 6 7 8
Svar
156
· Visningar
17 112
Senast: super
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag rider en ponny som är 143 cm mankhöjd. Jag själv är 166cm. Är jag för lång för ponnyn? Tack på förhand! :)
Svar
4
· Visningar
801
Senast: London
·
Hästhantering Hej, vet inte var tråden ska ligga men hoppas att den ligger rätt. Har inte tänkt att skaffa egen häst/foderhäst än men jag undrar om... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
15 039
Senast: Wera
·
Hästhantering * Inte den blekaste susning om var tråden skulle ligga - moderator, flytta gärna * Jag tittar ganska ofta på hästannonser och planerar... 2
Svar
28
· Visningar
8 594
Senast: Wera
·
Hästhantering Om två veckor kommer min häst. Jag har tidigare haft foderhäst som stod kvar i samma stall som innan så jag har aldrig haft en häst som... 2
Svar
23
· Visningar
4 734
Senast: Meggan
·
Hästhantering Ja som rubriken säger så har det blivit mycket trevligare att läsa här nuförtiden än för en del år sedan. Nu är det goda råd och...
Svar
11
· Visningar
2 035
Senast: Ottilia
·
Hästhantering Hur långa NH- pass brukar ni köra? Tänkte på en video där det sades att känna gnm hästen ska ta ca 30 min, innan man ens börjar med...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: fjordtokan
·
  • Låst
Träning Här blir det ingen planerad vila för Nova. Vet hur det brukar bli om vädret är dåligt så hon får nog vila tillräckligt ändå!;) Vi var... 62 63 64
Svar
1 277
· Visningar
87 165
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck