Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Fanns en sån här tråd förut och jag tyckte det var roligt, men tyvär så dog den. Men nu startar jag en ny. Här är filmer från...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Arwyn
·
A
  • Låst
Ridning Hej! Ska kanske få en häst på foder! Jätte spännande såklart! Visar sig att denna häst även kan western ridning! Något som jag själv...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Septicemia
·
Ridning Hur långt avstånd ska det va mellan bommarna om man ska trava över dom? Har en liten storhäst. ca 160cm
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Soff91
·
M
Ridning Ok...så...jag har en härlig (ung) arab valack, som är tänkt som dressyrhäst, men jag vet att dom har sina begränsningar, det har ju alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 368
Senast: Totola
·
C
Ridning hej alla bukare :) tänkte kolla lite med er om ni har några erfarenheter av Waterfordbett eller pelhambett? det är nämligen så att jag...
Svar
13
· Visningar
1 931
Senast: Cutie
·
Ridning Vad är ditt mål med din häst? Min häst har just kommit hem från en tränare och har utvecklats något enormt på bara tre veckor, han är...
Svar
11
· Visningar
1 441
Senast: diving-leber
·
S
Ridning Hej! Rider en islänning som har stått lite över ett år och har satt igång honom nu under hösten, han är dessutom inte särskilt mycket...
Svar
4
· Visningar
1 211
Senast: diving-leber
·
E
Ridning hej jag har en jätteseg sköt häst hon har tävlat jätte mycket och är jätte bra när man hoppar, men när man rider dressyr eller...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: salwi
·
Ridning Nu är det så att min häst ska snart till "tandläkaren" och därefter ska jag börja rida henne igen :D Köpte henne i september och då hade...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Dolly
·
U
Ridning min häst är väldigt känslig mot skänkeln och mot minsta lilla pet ökar,Finns det något sätt som kan göra så att han inte blir lika...
Svar
6
· Visningar
2 054
Senast: jnfr
·
B
Ridning Jag behöver era synpunkter, tips, idéer samt förslag! Ska jag, eller ska jag inte fortsätta att satsa på min snart 9-åriga valack? Ja...
Svar
4
· Visningar
1 062
Senast: Svalina
·
Ridning Halloj! Jag lägger in denna tråden här på KR då jag gissar att ni som är intresserade av denna typen av klädsel antagligen tittar in...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
40 730
Senast: Buck
·
A
Ridning En pepptråd för oss som är ganska så mkt nybörjare i hästvärlden, har svårt för något grundläggande i ridningen (som ex någon av...
Svar
10
· Visningar
1 258
Senast: annibanni
·
Ridning Hej! Om ett tag ska jag vara med i en maskeradhoppning och hoppa L: D, och jag skulle vilja ha typ som ett ländtäcke på hästen i stil...
Svar
5
· Visningar
1 711
Senast: Melrose
·
Ridning Jag har fått erbjudande att rida två stycken travare, ridträna alltså, dressyr och uteritter, låta dom vila från travet helt enkelt...
Svar
4
· Visningar
1 215
Senast: MizzFail
·
A
Ridning Hej! Har någon tips på hur man kan få en häst med naturligt hög huvudposition som är rätt tittig och ofokuserad att sänka sig och bli...
2
Svar
23
· Visningar
8 169
Senast: Partylaxen
·
Ridning Ja nu kommer den roliga perioden för oss hästmänniskor, de eviga höstmörkret(känns de som iaf). Men livet stannar ju inte upp för de...
2
Svar
22
· Visningar
1 908
Senast: Pia-Moni
·
Ridning Är det någon som vet hur man lär en häst att göra bakdelsvändning. Jag vill lära min häst det men vet inte riktigt hur jag ska gå till...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: JeennI
·
Ridning Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tràden, men eftersom den handlar om riding, och tjurfaäcktiningsridning sà lägger jag den...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 658
Senast: loobah
·
A
Ridning jo, min häst blir väldigt stressad när jag ska longera honom..:S han verkar tro att jag vill att han ska galoppera så fort jag smackar...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp