Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hejhallå. Jag har ett varmblodssto på 9 år som är helt underbar att hantera. Ingen kan undvika att älska henne när man träffar...
Svar
9
· Visningar
1 591
Senast: pyyret
·
Ridning Hej! Har upptäckt ett litet problem med min medryttarhäst. Det är så att när han tycker att det är läge att gå åt ett annat håll (t.ex...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: kahe
·
A
Ridning Hej, är det någon som vet det närmaste stället som man kan värma om prestige bommarna på? Bor i sundsvall. Någon som har erfarenhet av...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: Pellis
·
Ridning Jag hörde häromdagen att en hästs man lägger sig åt det hållet som hästen har sin starka sida på. En person berättade att hennes hästar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 094
Senast: Wiiee
·
D
Ridning Jag har et superproblem!! Jag fick hem mitt treåriga fullblod för ca 2månader sedan. Han var då skodd i fram, (sko med två tappar)...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: bambam
·
Ridning Jag har en fundering som jag tänkte undersöka lite här på Buke! Är era hästar oliksidiga? Hur? Är någon sida "stelare" (svårställd...
Svar
14
· Visningar
2 170
Senast: flashlight
·
S
Ridning Jag vill skapa denna tråd för att uppmana ryttare som rider samtidigt som folk med yngre hästar. Tänk er för! Jag har haft många...
2
Svar
33
· Visningar
3 173
Senast: __Stilett__
·
J
Ridning För kanske en halvtimme sedan hände det värsta som hänt mig. Det värsta för att det involverar det enda som är rent, friskt och vackert...
Svar
7
· Visningar
1 523
Senast: Pudlan
·
Ridning Jag skulle behöva jobba min häst från marken, men är totalt nybörjare på det... Saken är den, jag har ett sto på snart 21 år (-89:a...
Svar
11
· Visningar
1 779
Senast: _Nena_
·
S
Ridning Jag har inte haft egen häst och de perioder ja ridit andras hästar har aldrig varit under vintern insåg jag just (sitter o funderar på...
Svar
18
· Visningar
6 573
Senast: bigganl
·
U
Ridning Hejsan, har funderat över att bli medryttare nästa år till hösten kanske, så jag har lite frågor om det här med medryttare... 1. Är...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: annibanni
·
A
Ridning Rider ett halvblod som lätt blir nervös och tittig. Kan visa en film så förstår ni vad jag menar...
2
Svar
37
· Visningar
5 905
Senast: 909ellie909
·
Ridning Konstig fråga kanske men jag undrar ändå. Nu när det blir så mörkt när man kommer hem från skolan och ska rida så tycker jag att det är...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 062
Senast: chaarliaejh
·
Ridning fick ett lite oväntat problem när jag klippte min häst.... hon blev väldigt överenergisk. innan så jobbade man henne 30 min, hon var...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: svea
·
Ridning Min häst har slitit sina broddar som så att dom två främre broddarna på bakskorna är nästintill obefintliga nu, dom två bakre är hela...
Svar
11
· Visningar
1 547
Senast: Aldoba
·
Ridning Har en 12-årig valack som tappar bjudningen helt så fort man kommer in i en paddock.. Rider honom mycket ute i skogen och där är han...
Svar
9
· Visningar
1 684
Senast: Poski
·
Ridning hej alltså när jag rider min travarherre i skogen så är det svårt att få honom att gå lugnt och sansat(inte fläng rättare sagt)utan att...
Svar
14
· Visningar
1 196
Senast: salwi
·
Ridning jag har precis börjat lite med AR och vill då köpa en kapson men jag tycker alla verkar va så himla dyra! jag vill ha en i läder med...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 106
Senast: aprilia
·
N
Ridning Jag ar en travare som varit ridhäst i många år, har själv haft den i två år. Problemet är att varje gång jag ber honom gå ner på tygeln...
Svar
12
· Visningar
1 704
Senast: Niki
·
I
Ridning (Förlåt om jag lägger in tråden i fel forumskategori men är ny medlem och ingen kunskap om vart jag ska placera tråden!) Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp