Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Tror inte någon startat någon ny tråd sedan den förra blev låst, så jag gör det nu! :) Igår hade vi löshoppning, och det blev Palema... 19 20 21
Svar
404
· Visningar
34 949
Senast: LLaika
·
Ridning med hackamore? Första 20minuterna lägger han sig inte på det..men sakta men säkert hänger han sig fast vilket är otroligt irriterande... 2
Svar
22
· Visningar
2 587
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag är alldeles rådvill och fundersam nu. Jag personligen har hanterat unghästar när jag var yngre, varit groom åt en dressyr ryttare... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 472
Senast: Lager
·
P
Träning Jag har aldrig haft problem med att sitta ner i traven tidigare. Gjorde dock ett uppehåll i ridningen på ca 4-5år. Nu började jag igen...
Svar
12
· Visningar
1 833
Senast: JojjoEuroCent
·
N
Träning Nån som har nån bra förklaring på varför man har gummityglar? Red en häst idag som hade det.. Kändes som tuggummi i handen ungefär.. :p... 2
Svar
28
· Visningar
5 247
Senast: Bowman
·
H
Ridning Jag undrar hur jag får stop på min skenade ponny? Senast igår drog han iväg med mig 1 km :( Enligt föra ägarna så skulle han vara koll... 2
Svar
35
· Visningar
6 130
Senast: pulkaskurk
·
S
Ridning Jag är en 27 årig tjej som har hållt på med ridsport i 2 år. Jag köpte mitt D ponny sto för 3 månader sen. Hon är 142 cm och 13 år. Hon... 2
Svar
32
· Visningar
9 575
Senast: Liten
·
Träning hej allesammans! jag har en 5årig fullblodsvallack som är under utbildning. jag vill gärna göra honom till hopphäst, då det är min...
Svar
8
· Visningar
1 732
Senast: Cherepanova
·
Hästhantering Har precis haft ute veterinären och tillsammans har vi kommit fram till att hästis förmodligen har ont i ryggen. Behandling med metacam...
Svar
8
· Visningar
1 514
Senast: Forssberg83
·
S
Träning Hej! Är LITE ringrostig på dressyrbiten... Om vi säger att man ska göra en framdelsvändning i höger varv, hur vet man vilket håll man...
Svar
16
· Visningar
3 676
Senast: Cha9
·
Träning jag har fått ett hemskt stopp i min ridning, ingen motivation, inga mål som jag känner att jag kan klara och allt skjuts upp. rider i...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: Buck
·
Ridning Hej! Fick en fråga av en bekant idag och fann att jag själv inte hade något vettigt svar. Sunt förnuft och saker jag på rak arm kunde...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: gicageli
·
Ridning Hej! Jag har ett rätt stort problem med min häst då hon inte alls vill ridas ut. Ibland kan det gå ifall hon är på riktigt bra humör...
Svar
2
· Visningar
1 182
Senast: Bullet
·
K
Ridning Jag kan skritta hästar på tygeln (oftast) men hur ska jag göra för att hålla kvar det i traven och galoppen? :laugh:
Svar
18
· Visningar
2 142
Senast: KiiiWiii
·
M
Ridning Hur gör jag smidigast när jag skall bytta framvalv på ST Española? den sitter ju stenhårt fast. hur gör ni.
Svar
2
· Visningar
932
Senast: fjordtokan
·
Ridning Läste om boken Activate Your Horse's Core i senaste numret av Equilibris. Tyckte det lät intressant. Någon som har läst boken och vet...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: Lager
·
J
Träning Det pratas mycket om att rida hästen i rätt form. Jag har ridit under ca 3 års tid men TYVÄRR kostade inte min mor på sig att låta mig... 2
Svar
39
· Visningar
6 391
Träning Hej alla bukare:) hoppas att jag satt tråden rätt nu annars får någon flytta den rätt;). Vet att det redan finns många...
Svar
8
· Visningar
1 619
Senast: StinaMolina
·
Träning Hur får man en häst på tygeln och vad innebär det? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 897
Senast: lovstedt
·
  • Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är... 49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
92 105
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025