Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har provat att rida min häst med hackamore ("ponny-hack") ett par gånger nu & det har fungerat jättebra, bortsett från en sak: Hon...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: jenniealba
·
Utrustning Hejsan Har för mig att jag läst för länge sen om att någon gjorde rent taket på transporten med rengöringsmedel för båtar. Någon som...
Svar
4
· Visningar
1 144
Utrustning Gick igenom mina saker idag och tvätta lite saker, hitta smutsiga bot grejer. Kan man tvätta dem i tvättmaskin på mild tvätt? Hur har...
Svar
3
· Visningar
1 772
Senast: Carolus
·
A
Utrustning en bomlös Free Max Evo Air? Funderar på en sån. Info vore trevligt, hur är den att rida i och vad tycker hästen om den?
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Bellyra
·
Utrustning Flera kända utrustningsföretag har dottermärken, eller "billighetsmärken" som alternativ till deras mer exklusiva ordinarie utbud...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: tuaphua
·
M
Utrustning Lägg in bilder på era prestigsadlar, alla modeller ;) börjar med min Versailles...
Svar
19
· Visningar
4 304
Senast: phie
·
I
Utrustning Hej. Köpte nyligen ett nytt träns till min "foderhäst". Eftersom jag inte tyckte att nosgrimman passade spec bra, tog jag bort den. Han...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: iresha
·
Utrustning Letar efter ett täcke att ha innan det är dags för tjocka thermotäcken, ej fleece, ska alltså vara innetäcke/transporttäcke, ska vara...
Svar
2
· Visningar
734
F
Utrustning Tar gärna emot tips på bra/dåliga klippmaskiner!! Skriv gärna ner vilken ni använder, rekommendera gärna bra men inte allt för dyra ;)...
Svar
18
· Visningar
1 995
Senast: krambanan
·
T
Utrustning Hej. Skulle behöva lite tips på sadlar som skulle kunna passa mitt varmblod. Ska eventuellt låna hem lite sadlar tills sadelutprovaren...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Triax
·
Utrustning Hej! Jag är en riktig amatör när det kommer till benskydd, och skulle därför behöva lite proffshjälp från er ;) Min ponny får ganska...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: Skimraa
·
P
Utrustning Om man vid träning på banan ska välja mellan att endast linda ett benpar, bör man då välja fram eller bak? Beror det helt på häst och...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Josefhine
·
H
Utrustning är dessa ridbyxor alltså av de styvare materialet som tex. pikeur? Ridbyxa, Sydney med låg midja. Tygförstärkt vid knä, fickor fram... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: HannaZ
·
C
Utrustning Jag har haft väldigt problem med mitt vänster ben/fot. gammal ledbandsskada i foten. förutom att jag behöver träna och stärka upp min... 2
Svar
20
· Visningar
4 574
Senast: kramgo_72
·
S
Utrustning Vad tycker ni om mitt träns, är de snyggt? Köpte de för ca några år sedan på granngården för några hundralappar(kommer inte ihåg kanske... 2
Svar
30
· Visningar
2 467
Senast: kramgo_72
·
K
Utrustning Kan man göra något åt den? Det är en gammal brun Stübben som blivit missfärgad/flammig. I övrigt är den fin i läder och stoppning. Går...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Kockan
·
A
Utrustning Är det nån som vet vad ett back on track täcke kostar? Jag funderar på att köpa ett till min islänning.
Svar
7
· Visningar
883
Senast: Josefhine
·
Utrustning Heter det pad? eller fårskinns vojlock eller vad? Jaja strunt samma. Men nu ska ni få se vilken underbar fårskinns pad jag har...
Svar
17
· Visningar
1 395
Senast: Zolimita
·
Q
Utrustning Jag har varit iväg en och en halv vecka och tränat och jobbat med min häst hos en hoppryttare. Självklart hittade jag ett träns där som...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: quint
·
L
Utrustning Hej, har lite frågor.. Hoppas du vill svara :D 1. Vilken ras är din häst? 2. Hur stor (mankhöjd)? 3. Täckesstorlek? :banana: 4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 762
Senast: Murat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka