Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

J
Utrustning Håller på att sälja ett täcke med halvhals, men naturligtvis är lappen där storleken står bortklippt. Så frågan är hur jag ska få reda...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: JForsberg
·
Utrustning Dum fråga kanske,men då får ni ursäkta mig... Jag har nyss införskaffat mig en wintec isabel werth som passar hästen som handen i...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: sissu
·
Utrustning Hur vid, i grader, är Griffin T4s vidaste järn? Finns det nån modell nu som går att jämföra med den som förut hette haflinger/cob... 2
Svar
21
· Visningar
1 707
Senast: sissu
·
S
Utrustning Har tidigare gjort inlägg i "Sadellistan"-tråden om tips på sadelmärken till denna rygg: Skrev även då att vi hade mätt henne över... 2
Svar
34
· Visningar
4 902
Senast: _Allishy_
·
I
Utrustning Hur stor anläggningsyta har Zaldi Classic, 16"? Tacksam för snabbt svar!
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Ishest
·
M
Utrustning Har gått o tänkt ett tag att min kille kanske skulle behöva ett annat bett eftersom min kille gapar VÄLDIGT mycket. Kan de bero på... 2
Svar
22
· Visningar
1 612
Senast: Moja
·
Utrustning Jag ska andvända bettskivor till min nya häst men vet ni och oh isåfall var dessa finns i lite roligare färger?:banana: gärna brunt...
Svar
7
· Visningar
2 141
Senast: quint
·
Utrustning Vad är det egentligen för skillnad på ett bridongbett och ett "tränsbett", eller "vanligt jäkla bett" om man så hellre vill. För om man...
Svar
14
· Visningar
12 563
Senast: sweep
·
J
Utrustning hur tycker ni dessa sadlar passar mitt t- märkta sto som endast går promenadridning? kolla på www.123minsida.se/stall-jonsson under...
Svar
18
· Visningar
1 328
Senast: Jaba
·
T
Utrustning Kan man ha det? Jag köpte ett fleccetäcke (innetäcke) idag och upptäckte när jag kom hem att det inte fanns maggjord på det. Kan man...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: mackan
·
Utrustning Om man får en offert på att man ska få varan på 4-5 veckor men det inte blir så.... Varan kommer först efter 6-11 veckor (11 veckor...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Saigon
·
T
Utrustning Jag vet inte hur jag ska fomulera detta men jag försöker.. Jag undrar "hur" hästarnas täcken är fodrade. Endel pratar ju om 100g...
Svar
9
· Visningar
984
Senast: Teja
·
Utrustning Ni som har erfarenhet av båda sadlarnas järn, hur är de jämförelsevis? Är intresserad av hur Griffins xw-xxw är jämförelsevis med...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: fjordtokan
·
A
Utrustning Någon som har en Thorowgood T4 sadel från hööks? Hur är den i kvaliten? Skön att rida i? Var motsvarar bomvidd XX-vid? Jag letar...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Tussilago
·
Utrustning Stadgar nosgrimma upp bettet i munnen på hästen? Aaschen då med snokrem eller remont? Min häst går och gapar rätt mycket och vi...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: Zahlo
·
Utrustning Hur funkar en islandsstång? Glodde på en bild på ett sånt idag, men fattar inte riktigt principen... Sidostyckena fästs i de...
Svar
14
· Visningar
5 740
L
Utrustning Hejsan! Eftersom jag har en miniherre på 76 cm så är det inte jättelätt att hitta bra täcken till honom. Vet att många nu säkert...
Svar
18
· Visningar
3 114
Senast: LiselotteA
·
G
Utrustning Finns det någon här som gör det? Och gör det lite konsekvent, inte bara sådär "äh jag orkade inte byta om" som vissa gör. ;) Är...
Svar
12
· Visningar
8 936
Senast: Ponnytant
·
K
Utrustning Dagens i-lands. :angel: Men iaf. Beställde hem ett täcke från Börjes, det där ylletäcket. I storlek 125 till c-ponnyn. Men det var...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: nyponros
·
Utrustning Har en unghäst som nu blir 4:a i april som verkligen inte verkar vänja sig vid bettet. I ridningen fungerar han numer väldigt bra, och...
Svar
1
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka