Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning hej! Jag köppte nyss ett kimblewickbett till min D-ponny och har lite frågor om det. Jag frågade affärsbirtädet om bett till min ponny...
Svar
8
· Visningar
4 157
Senast: simplyme
·
T
Utrustning Vad gör en kilpadd för nytta? Vad är den bra för? Jag har en sadel som ligger ann lite dåligt i bak. Om hästen håller huvudet/halsen...
Svar
5
· Visningar
3 661
Senast: Clementine
·
Utrustning Min fjordkille Balder är en maffig stålhäst strax under 1,60. Han är i medelålder och inte alls vidare utbildad för sin ringa ålder. Min...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Clementine
·
T
Utrustning När fryser en häst egentligen? Hur vet man? Har senaste åren varit ägare till fjording och shettis med rejäl vinterpäls, där har jag...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: nexxa
·
M
Utrustning ÄR det någon som har någon erfarenhet av Pessoa LEGACY XL? Ska inskaffa ny sadel till sommaren coh har blivit helt förälskad i denna...
Svar
17
· Visningar
4 640
Senast: My Beauty
·
I
Utrustning Är det någon som har Börjes kompletta bröstsele? Hur är kvalitén på lädret? Hur är storlekarna? Skulle stl Cs passa på en islänning?
Svar
3
· Visningar
780
Senast: incognito
·
N
Utrustning Jag har hittat en massa trådar om den här sadeln och läst mycket negativt. Jag vet att man får vad man betalar för men är det en okej...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: incognito
·
K
Utrustning Hej! *Jag undrar hur man i praktiken rider med två tyglar till ett "vanligt" gagbett? Hur håller man tyglarna i händerna och hur lättar...
Svar
6
· Visningar
2 630
Senast: Polly_Mulle
·
C
Utrustning ...men! Åt vilket håll sätter ni snokremmen? Och vilket håll är det rätta? Visa gärna bilder på hur ni har det, har har visst olika... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 236
Senast: tinituss
·
J
Utrustning Har några frågor kring olika bett :) Hur fungerar ett Gagbett? Och är ett Kimblewickbett skarpt? Och varför använder man kopparbett?
Svar
1
· Visningar
604
Senast: cili
·
M
Utrustning Hej! Jag har ett par Königs ridstövlar som jag köpte begangnade för 500 kr :love: :d :banana: men det som är nackdelen är att det är...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Mildis
·
Utrustning Såg precis en annons om ett mikmar-bett, och undrar lite vad det ska vara bra för? Såg ju jättestort och klumpigt och konstigt ut :eek...
Svar
14
· Visningar
4 313
Senast: Snyggve
·
Utrustning Någon som känner igen detta märket och kan säga vad det är för märke på sadeln? Jag känner igen märkningen men kan int ekomma ihåg...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: simpan
·
S
Utrustning Hur fungerar det med moms vid köp utomlands? Produkten har ett pris inklusive landets moms, betalar man det plus sen den svenska momsen...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Masse
·
Utrustning Bäst skydd? Lättast att hålla rena? Mest prisvärda? Enklast att sätta på? Jag har bara provat Professional's Choice, Davi's och Classic... 2
Svar
34
· Visningar
2 202
Senast: EmelieR
·
M
Utrustning Har sett att folk lägger ut bilder och frågar hur sadeln ligger på hästen, nu gör jag samma sak, så:hur tycker ni (som är duktiga på... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 779
Senast: Wippos
·
L
Utrustning Funderar på att prova hackamore på ponnyn eftersom han inte trivs med bett i munnen (har ett sidepull också), men jag vet inte riktigt...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Sorbe
·
W
Utrustning Ska skaffa allround eller hoppsadel till min häst, vilka märken bör jag satsa på? Utprovare kommer vara med vid utprovningen men jag ska...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Wincelot
·
Utrustning Är det någon som vet om tolkselen från h**ks passar storhäst? Det står ponny på hemsidan men samtidigt står det att den passar de...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Erboon
·
R
Utrustning Är sugen på att investera i ett br SMB, men tänkte höra lite vad ni som använder dem har för åsikter? Är det stor skillnad mellan 1,2...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Melynda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur