Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har aldrig haft några chaps men jag har kommit på att det vore en bra att ha, inte minst som skydd mot myggen. Idag var jag på en...
Svar
7
· Visningar
2 616
Utrustning FÖRLÅT för alla mina bettrådar! :o Men här finns kanske nån som provat acavallo bettet? Det grå i plast? Nyfiken på hur det funkar...
Svar
14
· Visningar
2 506
Senast: Magnum
·
Utrustning Hej! Nu har vi köpt en gammal Umesläp och tänkt fixa till lite. Golvet är fint och behöver inte bytas, men mycket annat är i behov av...
Svar
4
· Visningar
2 309
Senast: sthu
·
Utrustning Någon som har deras flugtäcke och kan berätta något om kvalitet eller passform? Är intresserad av det för grova hästar men utöver...
Svar
14
· Visningar
2 048
Senast: Chili
·
Utrustning Först: kan nån vänlig själ förklara scourier, gag, peewee och baucher för mig? Känner att jag inte riktigt fattat grejen med de betten...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Unafraid
·
Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 424
Utrustning Smorde tränset idag och upptäckte att bettremmarna till mitt Micklemträns måste ha ändrat form. Den ena är 1 cm längre än den andra...
Svar
9
· Visningar
1 914
Utrustning Jag har ett schabrak från Woof Wear som jag tycker ligger väldigt trevligt under min sadel, men de har inte så många alternativ som...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Unafraid
·
Utrustning Jag blev hoppad ur sadeln och blev medvetslös. Fick åka ambulans till sjukhuset. Väl där klippte de sönder mina pikeurridbyxor. Kan man...
Svar
11
· Visningar
1 504
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har haft ett par Veredus Carbon Gel som vardagsskydd på djuret de senaste (tio)åren och varit mycket nöjd. Hästen sparkar sig själv...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: Corax
·
Utrustning Jag vet inte vad den kallas, men läderflärpen som sitter under kåpan som skyddar kåpan från sadelgjordens spännen? Min original är i...
Svar
11
· Visningar
1 858
Senast: Långnos
·
Utrustning Vad för slags tyglar ska jag satsa på? Vill ha sådana som är mjuka och sköna att hålla i, inte tjocka, och som INTE BLIR HALA. Även om...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: Långnos
·
Utrustning Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning? Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Ace
·
Utrustning ska köpa sadelväska men vad är bäst? En sådan som sitter framför sadeln? Bakom sadeln? Eller ett scjabrak med fickor på?
Svar
0
· Visningar
472
Senast: silverblom
·
Utrustning Har inte sett denna tidigare. Vad har ni för tankar kring den? Bra/dålig? Skadlig/nyttig? Snäll/hemsk? Vad är skillnaden mot att bara...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Hej! Jag har fått chansen att prova en butet hoppsadel, men ägaren har väldigt lite info om sadeln. (kvitto finns) Under kåpan står...
Svar
8
· Visningar
4 508
Senast: Långnos
·
Utrustning Funderar på att köpa ett nytt eller begagnat Forzabsläp. Ni som har ett, vad är era erfarenheter? Ge gärna tips på tillvalsutrustning...
Svar
3
· Visningar
1 975
Senast: Långnos
·
Utrustning Har just köpt ett flugtäcke från Nisch som passar jättebra men hade behövt ett eller två hål längre ”rem” på det övre bogspännet. Finns...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: spinxx
·
Utrustning Hej. Behöver tips på bra bett inom hoppning. Min häst blir väldigt stark när det kommer till hoppningen. I dressyren kör vi ett vanligt...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: spinxx
·
Utrustning Någon som har deras kavaj i modellen med 3 knappar fram och som kan berätta hur de är?
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Wilfa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp