Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag är sugen på att skaffa en stübbenskrapa men är den bäst eller borde jag välja en annan?
Svar
0
· Visningar
474
Senast: FadeAway
·
Utrustning Funderar på att köpa en barefoot sadel att rida in (och fortsätta rida i, för förhoppningsvis gillar vi båda den!) min islandshäst i...
Svar
14
· Visningar
2 889
Senast: Terese
·
Utrustning Hej! Har en fråga om hackamore, jag ska börja använda det igen efter en lång period utan men har en fråga då jag inte minns, när man...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: EllenCla
·
Utrustning Har försökt luska och leta i all evighe känns det som, efter sadlar som kan passa min raka och överbyggda ponny. Vi är båda korta, jag...
Svar
5
· Visningar
1 573
Senast: Fridolina
·
Utrustning Ponnyn behöver en hoppsadel. Budget är runt 5000. Vad ska jag tänka? En begagnad hööks-sadel? Jag tycker det känns ganska smart med...
Svar
15
· Visningar
3 776
Utrustning Hej! För ett tag sedan köpte jag en racesafe väst på hööks, det blev lite hastigt eftersom vi hade bråttom men hon som hjälpte oss sa...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Buck
·
Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Finns det? Efter att ha fastnat i freejumpsen för tredje gången har jag seriöst börjat överväga att byta ut dem. Men, jag älskar att...
Svar
19
· Visningar
8 265
Senast: mowglieee
·
Utrustning Vilka är dina favorit tyglar? gummi, läder, vävribb mm? Jag ska köpa nya men vet inte vilka..
2
Svar
27
· Visningar
3 635
Senast: FiaM
·
Utrustning Någon som börjat skriva på inköpslista till Falsterbo? Själv ska jag se om jag hittar några snygga Mias schabrak till vettiga priser.
2
Svar
20
· Visningar
2 484
Senast: Wilfa
·
Utrustning Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta...
Svar
2
· Visningar
504
Senast: Elendil
·
Utrustning Hur tar ni hand om era jodhpurs skor? Jag har tvättat med lädertvål och smörjt med läderbalsam men är det bra?
Svar
8
· Visningar
1 164
Utrustning Hur tar ni hand om era träns, sadlar mm? Hur ofta smörjer ni och med vad?
Svar
5
· Visningar
1 423
Utrustning Jag har just köpt ett par benskydd och undrar vad det kan vara för märke. Logotypen är två hästhuvuden vända mot varandra med ah(?) i...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Sar
·
Utrustning Blir bettet mindre med de bettskivorna? Det liksom "fyller upp" lite mer än vanliga bettskivor väl? Hur mycket påverkar det storleken...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ja vilken är det? Jag har några täcken som sitter så bra och som är hela i övrigt men de har börjat läcka. Har använt någon...
Svar
7
· Visningar
3 467
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Som rubriken säger. Har ett par MH stövlar där det elastiska snöret gav upp på den ena. Tog helt enkelt bort det och fortsatte att...
Svar
14
· Visningar
3 605
Senast: Marvin
·
Utrustning För en tid sedan fick jag bekanta mig med en väninnas sadlar av märket Equipe varav några var byggda på en syntetbom (kallas väl...
Svar
5
· Visningar
2 318
Senast: caballus
·
Utrustning Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att...
Svar
8
· Visningar
2 310
Senast: cewe
·
Utrustning Vilken bil tycker ni är bäst som dragbil? Gillar volvo v40 men kan de dra 600 kg halvblod med boggi släp?
2 3
Svar
46
· Visningar
15 172
Senast: Raderad medlem 124573
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp