Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Nu skulle jag behöva lite hjälp. Min häst är väldigt känslig och jag rider därför till vardags på ett rakt syntetbett med rörliga ringar...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: Targa
·
Utrustning Inskaffade en Griffin R. Whitaker som extrasadel igår. Den låg bra på pålle på marken, men JÄKLARNS vad den sjönk ned när jag satte mig...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Morran
·
F
Utrustning Hej allihopa vet någon vart man kan få tag på en ponny lädergrimma men namnbricka..helst graverad ?? hittar massor av grimmor men...
Svar
4
· Visningar
4 123
Senast: pulkaskurk
·
R
Utrustning Köpte ett par Cavallo Olymp för ett tag sen. Problemet är bara att dom är glidiga som tusan. har ni något tips på hur man får bort...
Svar
17
· Visningar
1 162
Senast: Salinero
·
Utrustning Hur tvättar ni i era grimmor? Kan man köra dom i maskin? Har försökt tvätta för hand, men dom blir ju inte rena. Har en grimma med...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: suisyola
·
T
Utrustning Någon som vet hur dom är i storlekarna? Om dom töjer sig? har nämligen planer på att köpa en speed air :idea:
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Notorius
·
Utrustning Vad innebär egentligen det? Vad är det som gör att ett bett är välbalanserat? Hur ser man det? Vad gör det för skilnad om man rider på...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: pulkaskurk
·
N
Utrustning Skulle vilja ha tips på dressyrsadel eller bladsadel till häst som behöver extra vid (har mätt enl Thorowgoods mått på nätet) och har...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Polly_Mulle
·
J
Utrustning Har någon tips om sadelutprovare i Gävleborgslän? Jag letar sadel till min 7 årig arab, nu lånade jag en begagnad Passier. Verkar ligg...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Bellapops
·
O
Utrustning Jag undrar om det är någon som har Hööks "dressyrgjord i läder CH" och som skulle vilja berätta hur kvalitén är, om den funkar(alltså...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: overtyre
·
Utrustning Jag har två frågor som jag hoppas att någon kan svara på: 1. Hööks gramantyglar i läder med snabbknäppe (art.nr. 310227) Vad för...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: majola
·
E
Utrustning Är detnågon som har beställt något från exklusiv.se. Har väntat på mitt exemtäcke jätte längen! :confused:
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Bison
·
Utrustning Hur fungerar fullcheek, vilken inverkan har det på hästen? :confused:
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Bill
·
P
Utrustning Jag har hört att pessoabett inte är bra, för när man rider med korta tyglar med dom så drar de ju ner nackstycket = hästen får problem i...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kardinal
·
O
Utrustning Jag ska sälja en gammal Olympic Jessica som bara hänger. Bra sadel men jag använder den inte. Den knarrar när jag böjer. Låter som...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: oopsie
·
M
Utrustning Hej, Prövar här istället. Är det någon som har bra tips på regnkläder till en åttaåring som rider mest ute. Är vanliga galonkläder det...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: cactuspower
·
Utrustning Vad är det för sadlar? Kvalitet? Pris? Annat smått och gott?....
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: Hera
·
H
Utrustning Hoppas att moderator inte misstycker om att denna tråd är lik den jag lagt under "hästvård"... Skapar denna tråd här eftersom jag skulle...
Svar
15
· Visningar
2 462
Senast: Ellen85
·
F
Utrustning Hej! Vet att det finns många trådar angående bomlösa sadlar men jag skulle vilja ha personligt råd nu. Ni som har lite koll...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: mahlmt
·
Utrustning Finns det täckesgjordar som inte är elastiska? Tänkte använda det för att spänna fast ett shabrak att sitta på när jag rider... 2
Svar
22
· Visningar
2 407
Senast: overtyre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka