Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning i går när jag red i padocken med min 5 åring och skulle hoppa lite .. så hände det som inte ska hända .. hackamoret gick sönder och jag...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: trazel
·
R
Utrustning Jag undrar lite över era erfarenheter över pad till bomlös. Har hittat 3 olika på Stallvrå. 1. HAF pad FreeForm 2. Grandeur sadelpad...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Kassiopeja
·
Utrustning Jag har letat i gamla trådar men fick inte riktigt ut nåt av det så nu tänker jag starta upp en egen :) Alltså: Horse Saver...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Gwaeron
·
N
Utrustning Förslag på fleecelindor med kvalité tack! Gärna bilder! färggranna förslag mottages varmt=) Helst ska det vara sånna som man trär...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: suisyola
·
S
Utrustning Vill ha förslag på bett som tillhör det skarpare slaget, men som inte tar stor plats i munnen. Alltså inte gummipelham, utan mer som ett... 2
Svar
38
· Visningar
2 436
Senast: sundance
·
Utrustning Jag her en brun häst med svarta ben svart man och svans. en stor stjärn i pannan. Vilken färg tycker ni passar bäst till henne?
Svar
8
· Visningar
2 829
Senast: Koppen
·
Utrustning Är det någon här som har erfarenhet av Dominus Sadlarna? Jag håller på och försöker sälja av min dressyrsadel pga. att hästen har växt...
Svar
18
· Visningar
1 788
Ö
Utrustning Det verkar inte lätt att hitta en riktigt vid ponnysadel, helst hoppmodell, storlek 15. Vi provade en Wintec 15 med vitt järn (det...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Borkan
·
K
Utrustning Jag har märkt att min islännings sadel ligger mycket bättre utan vojlock. Kan man rida utan? Eller får hästen lätt skavsår? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 067
Senast: Ramn
·
Y
Utrustning Har en förhållandevis hård sadel som jag är tvungen att rida i ibland när jag rider en väns häst. Den passar hästen och jag sitter bra...
Svar
3
· Visningar
1 582
Senast: Dorinda
·
M
Utrustning Var och provade sadel.. En ljusbrun dominus satt bra på både mig och hästen.. Bra pris. Skulle Ni köpa en ljusbrun sadel till en... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 941
Senast: Elektron
·
A
Utrustning Ska man använda förbygel eller brösta på hästen när sadeln glider bakåt. Har fått höra olika saker från olika håll :confused: men jag... 2
Svar
25
· Visningar
5 877
Senast: askungen
·
M
Utrustning Någon som har något tips på en sadelgjord med stor tryckyta, så att trycket fördelas jämt? Har problem med att min 4 åring har fått... 2
Svar
25
· Visningar
3 156
Senast: Elektron
·
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: Nyrelski
·
Utrustning Jag vet att det ska finnas en tråd om hur man tvättar westernpadar, men jag kan inte hitta den. så jag frågar igen. :smirk: Hur 17...
Svar
5
· Visningar
1 902
Senast: alazzi
·
Utrustning Vad ska jag tänka på när jag provrider sadeln? (hoppsadel) Man får väl testa rida i sadlarna (sadlarna är begagnade). Jag vill ju ha...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: oopsie
·
F
Utrustning Vad är det för märke? Lillponnyn i mitt stall har ett träns därifrån, och nu har jag hakat upp mej på vad det är för något? Kvalité...
Svar
9
· Visningar
833
Utrustning Mina Cavallo ridbyxor som kostade dryga tusenlappen sprack i grenen efter ett halvår. Häromdagen sprack det upp en rejäl reva så jag kan...
Svar
11
· Visningar
945
Senast: pulkaskurk
·
R
Utrustning Vi har en diskussion om hur man ska linda ben i stallet... Så nu till frågan.. Hur gör man? *lindar så att "lindspetsen" kommer... 2
Svar
24
· Visningar
3 087
Senast: pulkaskurk
·
H
Utrustning Hej alla här på buke :) När jag hade min säkerhetsväst de första gångerna tyckte jag att man föll lite framåt med överlivet eftersom...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Horses4Ever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka