Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Vad har ni för egenskaper av dom? Är i stort behov av en sadel just nu och går i M&N tankar då hästen redan har haft en sådan. Och...
Svar
4
· Visningar
771
G
Utrustning Hur är det nu då? Får man inte väga ner en transport nu för tiden? Vet att man kan väga ner nya transporter men hur är det med dom som...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: mul
·
Utrustning Skulle vilja ha lite information om verkan på detta bett. Erfarenheter. Hur verkar det om man har tyglarna i "stora" ringen? Hur verkar...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: PrinceFair
·
Utrustning Dags att köpa nytt vintertäcke. Och det blir ett rambotäcke. Men hur vet man vilken tjocklek man ska ha? Hästen är väldigt frusen av...
Svar
14
· Visningar
1 521
Senast: Centaur
·
T
Utrustning Hej! Jag ska börja tömköra min lilla unghäst/fölunge nu tänkte jag och fick snällt nog låna en travsele av en kompis. Har bara använt en...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: giffan
·
Utrustning Någon som har prövat de gula el-aggregaten från H**ks? Mustang 3000 eller Mustang 5000. Är de bra? Norrland
Svar
2
· Visningar
1 954
Senast: norrland65
·
Utrustning Har fått ett presentkort på ett broderat schabrak i julklapp av en kompis och försker bestämma mig för vilket av Hööks schabrak jag ska...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: Panikie
·
S
Utrustning För ett tag sedan sålde H**ks ett fleecetäcke som var rött och hade "svansfläta". Nu hittar jag inget fleecetäcke hos H**ks som jag...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Sorbe
·
F
Utrustning Någon som vill slänga in några bilder på den VANLIGA Charles Owenhjälmen med läderband, samt den som är av John Whitakermodellen? :)... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 056
Senast: rostad
·
B
Utrustning Kan man göra så? istället för att linda menar jag? om man gör en padd av 4-5 lager fleece (syr ihop till en padd) kan man då fästa... 2
Svar
25
· Visningar
1 575
Senast: BeastieBabe
·
C
Utrustning Är det någon här på buke som testat HAF-padden som Stallvrå säljer? Skall vara en avlastande pad med öppna celler. Någon som testat? Är...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Egonson
·
U
Utrustning skulle vara intressant och höra vad ni har för erfarenhet av dem båda, för och nackdelar?? Funderar själv på en bomlös. 2
Svar
20
· Visningar
1 770
Senast: Ynthe
·
Utrustning Har min häst svängd eller rak rygg? Är inte helt säker själv så därför frågar jag. Jag har provat en Albion K2 som jag tycker låga bra...
Svar
5
· Visningar
1 525
R
Utrustning Jag har en Kbl travare hos mig, som jag ska rida nu i ca 1 år efter en skada. Jag fick med en märkeslös sadel, som då låg helt ok (för...
Svar
4
· Visningar
672
Senast: Rio
·
Utrustning jag letar en ny hoppsadel den ska vara bra, ge bra stöd, ligga bra på hästen. Då hon är lite sänkt i ryggen. Vad skulle ni rekomendera... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 868
J
Utrustning VAd krävs det för mått mellan bossorna för att ryggraden ska kunna få platts? PÅ en sadel har jag fått måtten 11cm framme, 3 cm mitten...
Svar
4
· Visningar
752
S
Utrustning Jag letar efter ett stort väldigt tjockt vintertäcke med hals, i storlek 125. Och sen ett fodrat regntäcke med hals i storlek 135. Gärna...
Svar
8
· Visningar
749
Senast: Mangis
·
I
Utrustning Hjälp mig nu, dottern ska ha ett vitt schabrak när hon ska tävla i dressyr. Förslag på snygga vita schabrak, jag vet allt att dom inte... 2
Svar
27
· Visningar
1 911
Senast: rostad
·
V
Utrustning finns det någon som kan lägga in en bild på hur långa senskydden ska vara- alltså hur de ska sitta!?
Svar
3
· Visningar
730
Senast: vickan
·
B
Utrustning Jag rider just nu med ett tredelat träns bett. Men jag tycker inte riktigt att det funkar alla gånger. Så jag tänkte testa ett annat...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka