Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej alla. Kollade på en viss annons sida, och såg ett träns för 4700 kr. Vem och varför, köper ett sånt träns? Jag har en maxgräns... 2
Svar
33
· Visningar
2 373
Senast: Lancet
·
S
Utrustning Tycker ni att det är okey att låta hästen ha täcke på natten i hagen?
Svar
11
· Visningar
982
Senast: rocki
·
Utrustning vart kan jag hitta det? måste få tag på en sådan, han äter upp allt som kommer i hans väg inkl. sig själv :crazy: har har precis... 2
Svar
21
· Visningar
3 049
Senast: älgen
·
Utrustning ni som har såna, tycker ni de är bra? lagom tjocka, lagom breda osv? tycker de ser lite smala ut på bild, men vet inte hur det upplevs...
Svar
16
· Visningar
885
Senast: misan
·
N
Utrustning Har funderat på att byta till långa stroppar på min hoppsadel. Alltså sådana som finns på dressyrsadlar. Har för mig att jag sett att...
Svar
12
· Visningar
1 605
Senast: popeye
·
Utrustning Jaha jag fortsätter mitt sökande efter sadeln! Har nu kikat i H**ks och spanat in Griffin Robert Whitaker Showjumper (fish) sadeln...
Svar
17
· Visningar
1 721
Senast: teammalmgren
·
Utrustning Vad bör man tänka ´på när man rider med pelham bett ? Hur fungerar effekten ? Vi ska prova att rida våran häst med ett sådant bett ... 2
Svar
23
· Visningar
7 523
Senast: PrinceFair
·
B
Utrustning Hur vet man om sätet är lagom stort egentligen? i en känds hästsportbutikskedja mäter man lårbenslängden och får ut sätesstorleken...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: moonlightgarden
·
M
Utrustning Vet att det finns massor av trådar. Men skriver en egen iaf. Tänkte bara höra vart kan man få dom som billigast? Såg att dom flesta...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: SassesCarloz
·
W
Utrustning Har fått en westernsadel åt mitt varmblod, men undrar vad för paddar som är bäst under?
Svar
1
· Visningar
649
Senast: domino
·
P
Utrustning Undrar om folk här tycker att man borde ha vintertäcke/stalltäcke på ett arabiskt föl? Eller klarar det sig en hel vinter utan täcke...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: aenglah
·
Utrustning Sitter in och kollar på lite olika hästaffärer å ser om jag hittar nått bra innetäcke som jag kan ha till min häst sen när man lägger av...
Svar
8
· Visningar
806
Senast: quigley
·
Utrustning Min jakt på den rätta stöveln har inte slutat... Så undrar därför om någon har Arienne stöveln från Hööks? Den är tydligen en nygammal...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Chili
·
Utrustning Folk pratar till höger och vänster om sadelinpassning, och det verkar helt klart vara en hel vetenskap om hur en sadel ska ligga. Jag...
Svar
8
· Visningar
3 779
Utrustning Jag undrar om någon kan hjälpa mig med några enkla tips för tillpassning av en engelsk sadel. Första grejen med en Westen är ju att...
Svar
8
· Visningar
1 401
N
Utrustning Har fått erbjudande om att köpa en Bates Caprilli dressyrsadel för 9.600 kr. Sadeln är oanvänd alltså sprillans ny men har hängt i...
Svar
3
· Visningar
1 438
Senast: NinaIsabell
·
G
Utrustning Är lite tidigt ute, men man måste ju förbereda sig.Tiden går ju så snabbt och snart är sommaren här:rofl: .... Har varit och pratat med...
Svar
1
· Visningar
557
Senast: rosita
·
Utrustning Hade varit jättetacksam för lite snabba åsikter om storleken på Mias skrittäcke. Uppleva som stora? små? de finns ju i väldigt många...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: svea08_
·
G
Utrustning Jag hade tänkt köpa ett nytt, fint träns till pållan. Ett mörkt brunt m. mässingsspännen. Achen-nosgrimma och hade nog tänkt mej...
Svar
15
· Visningar
1 149
Senast: Långnos
·
R
Utrustning Hejsan ! Vad tycker ni om att ha en hyfsat bred pullarnosgrimma och ett 2 delat pessoabett med tyglarna på den lilla ringen under den... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 149
Senast: jasmine1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka