Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Kan man få det fixat? Vad kan det isf kosta?
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Pauling
·
L
Utrustning Jag ska köpa nya Eskadron skydd både med fårskinn och dem nya Crosscountry men har så svårt att bestämma mig för vilken färg som passar...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Farouk
·
Utrustning Har ni det? alltså en sån m gul botten och svart text där det tex står hästtrasnport? Har ni både fram och bak? Om ni inte visste så är...
Svar
18
· Visningar
1 606
Senast: Favina
·
P
Utrustning Jag har ju köpt ny dressyrsadel och det blev en av detta märke (se rubrik)! Har ni några erfarenheter av detta sadelmärke? Ska tillägga...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: domino
·
Utrustning Jag har en Henri de Rivel sadel som har bomvidd 32, enligt listor på lillhästen i stav skulle det motsvara ca 100 grader i bomvinkel...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: samtson
·
A
Utrustning Hur är dessa sadlar kvalitetsmässigt? Har inte möjlighet att se en i "verkligheten"... Tänker på läderkvalite osv...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Liselott76
·
Utrustning Den med grå passpoal på kragen, hur är den? inte så dyr heller så det hade passat min plånbok perfekt eftersom jag inte tävlar så ofta än!
Svar
3
· Visningar
809
Senast: lotta_k87
·
D
Utrustning Jag har börjat rida en häst vars ägare rider med pessoabett. Jag har aldrig använt ett sånt bett förut och undrar därför lite varför man...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: Demeter
·
Utrustning Hörde en gång att rids hästen med bett så spänner den sig så ögonen blir små. Rider man bettlöst så slappnar hästen av och ögonen blir...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Spider84
·
M
Utrustning Ngn som kan ge snabbt svar?? har länge ridit min arab på rakt tränsbett stl 11,5 och han går toppen på det. sist vi var hos tandläkaren...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: Rea
·
S
Utrustning I dag kom min splitter nya Torsion Endurance med tillhörande TN Equalizer pad och de är såååå fina! :love: Sadeln är verkligen...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Sweet
·
D
Utrustning Är det någon som vet vad det är för stor skillnad på Grandeur sadelpad och SKITO Equalizerpad? Såg just att den första kommit in på...
Svar
10
· Visningar
2 240
Senast: emindy
·
I
Utrustning Hej! Skall ev lämna ut min häst på foder och undrar bara hur alla ni där ute har gjort när ni lämnat ut hästarna så, har ni skickat med...
Svar
9
· Visningar
796
Senast: Peluso
·
M
Utrustning Varje gång på sista tiden när jag ridit min häst med sadeln så har hon haft mjuka knölar vid manken efter ridturen, men jag har klämt...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: mystar
·
L
Utrustning Hej! Någon som har bra eller dåliga erfarenheter utav Kingston flatback sadeln från Börjes? MVH Sara
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Rie
·
S
Utrustning Finns det någon som har en sådan sadel på bild så man får se hur den ser ut, söker efter en i 15".
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Filou
·
Utrustning Min kusin ska köpa ett sånt men då frågade jag om hennes häst pullar (visst heter de så) Vad gör en häst när den gör detta å varför har...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Cockney
·
Utrustning Hur långt ska det vara ungefär? Och hur tjockt? Jag hade tänkt köpa nåt rep på en vanlig järnaffär, låter det helt jättedumt? :p
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Egonson
·
C
Utrustning Ska det vara så svårt att hitta? Tycker de flesta har ett alldeles för stort ludd som sticker ut på sidorna. Jag letar ett med lite...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: Gunther
·
S
Utrustning Har aldrig riktigt fattat vilken inverkan ett pullarträns har? Varför väljer man det istället för en achen eller remont? Själ föredrar...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: Sonita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka