Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vilket tycker ni är bäst? Jag tycker Veredus och Equistar är bra. Eq. är snäppet bättre, men V. luktar gott. :) Köpte ett från...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 740
Utrustning Hur hårt ska nosremmen på ett sidepull sitta? Hur långt upp/ner ska det sitta?
Svar
12
· Visningar
876
Senast: maja300
·
L
Utrustning Kan någon vänlig själ förklara hur högt upp ett hackamor skall sitta. Gärna visa med någon bra bild //Maria
Svar
1
· Visningar
1 338
Senast: Buffalo_brud
·
S
Utrustning Är du tjej och har storlek 48/50 i byxor? Är du längre än 180cm? GRATTIS! du tillhör den procent av ryttare i sverige (världen...
Svar
10
· Visningar
1 691
Senast: solomato
·
Utrustning Jag undrar lite om det är svårt att fixa om de bärande balkarna i en transport är dåliga? Nu vet jag ännu inte hur dåliga de är men om i...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: doris
·
N
Utrustning Jag har lånat hem en sadel för utprovning till min nordsvensk, han är mycket bred över ryggen och har i princip ingen manke alls, han...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: saxen
·
F
Utrustning ... en bygelnosgrimma?? Varför använder man en sådan? http://www.lillhastenistav.se/topkine2.jpg
Svar
12
· Visningar
993
H
Utrustning Vad är eran erfarenhet om dom??
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: Sv_ridponny
·
Utrustning Har problem med att dom flesta av mina schabrak inte är tillräckligt framskurna för min hoppsadel.... Dom glider alltså innanför/inunder...
Svar
5
· Visningar
1 582
Senast: Fifflan
·
P
Utrustning Jag har en fundering. Har ganska länge nu funderat på att införskaffa en bomlös sadel, ska även ha en på prov nu. Jag läste en gammal...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Tillis
·
Utrustning .. på buke... *Tunnt regntäcke, typ travarmodell. Eller annan modell än "vanliga" täcken.. hellst under 600-lappen *Lite häftiga...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: mannis
·
P
Utrustning Är det någon som har provat Nylanders Mjukbomsadel?
Svar
5
· Visningar
672
Senast: Pippi
·
Utrustning ... ni som har det var har ni köpt dom? ;)
2
Svar
33
· Visningar
11 115
Senast: amkm
·
L
Utrustning Brukar rida en liten ponny på ridskolan. På vanlig lektion går hon på vanligt tränsbett och en aachen nosgrimma, och det funkar väl...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: emindy
·
Utrustning Min kompis har ett litet problem. Hennes häst blir lite för pigg i terrängen. Mellan hindren är inga problem då galopperar han på i bra...
Svar
16
· Visningar
1 173
N
Utrustning Vissa dagar måste min goding har tunt regntäcke för att jag skall ha en chans att rida på kvällen. Han älskar att rulla runt som en tok...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Huntress
·
A
Utrustning har köpt ett nytt bett. ett rakt gummiklätt pessoa med endast en ring nertill. har en kindkedja som går att ''spänna'' fast i ringarna...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: svea
·
K
Utrustning Hej! Jag undrar om man kan sy in ett täcke som är för stort och hur man i så fall gör? Kan man lämna in täcken så att dom syr in dom...
Svar
4
· Visningar
1 306
Senast: Kallblod
·
B
Utrustning Hej! Jag har blivit tipsad om att använda pelham bett på min fjording, som är stark och rusar iväg med min ibland (vi jobbar på...
2
Svar
24
· Visningar
2 223
Senast: Ewa
·
F
Utrustning Lånade hem en M&N idag. Tyckte att den satt ok, förutom att den lättade bak när jag ställde mig i stigbyglarna... Är den för bred då...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: lotta_k87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp