Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hallå! Provade en barefoot (?) sadel hä romdagen. Har aldrig provat det innan, och det jag slogs av var hur otroligt skön den var...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Min häst trivs bäst på rakt, mjukt svängt bett. Hon är riden tidigare med ett för stort tredelat bett (innan min ägo) så hon hade...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: palle
·
Utrustning Som sagt, nu vet vi HUR Pessoa och andra hissbett verkar, men en fråga som jag har sökt svar på är NÄR man "ska" använda hissbett...
Svar
7
· Visningar
1 595
Senast: Irival
·
Utrustning Har ett litet problem med ett träns jag köpte för ett tag sen. Min häst har stl. full så jag köpte stl. full, allt passade utom...
Svar
4
· Visningar
1 199
C
Utrustning Jag rider min ponny på tre -eller tvådelat tränsbett, fullcheek samt hackamore i dressyren och hoppningen, även när jag rider ut själv...
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: Gimlan
·
A
Utrustning Har googlat och googlat, men inte hittat någonstans där det börjat säljas än, trots att det gått flera månader på 2011! Är det någon...
Svar
6
· Visningar
1 862
Senast: Bison
·
Utrustning Jag vill veta vad ni som har små islänningar har för hästtransporter. :) Vill extra gärna höra från er som har äldre transporter...
Svar
14
· Visningar
2 915
Utrustning Jag är på väg att kika på ett äldre plyfa-släp som inte har använts mer än några gåner/år för hökörning. Gummimattan är sliten i kanten...
Svar
5
· Visningar
2 104
Senast: danilo
·
Utrustning Är det någon som har koll på hur Frank Baines brukar märka sina sadlar? På min finns på inre sadelkåpan intryckt "17 W 3049". Jag vill...
Svar
0
· Visningar
1 089
Utrustning Hjälp! Min svarta lädersadel har tappat färgenoch är numer gröngrå färgad där stigläderna är och det är bara på ena sidan! Några shyssta...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: NightShade
·
Utrustning Jag har superbreda vader, mätte nyss o det e ca 47 med tunna jeans, men man måste ju ha ridbyxor under så tyckte det var rättvist mätt...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: palle
·
M
Utrustning Hejsan! Jag undrar om här är ngn som kan tänkas veta vilken typ av sadel som skulle kunna passa min häst? Jag är inne på en Wintec...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Mina_86
·
L
Utrustning Vill ha tips på billiga grimmor som lätt går sönder. Det är för min häst måste ha grimma på sig i hagen men jag blir lite orolig att...
Svar
8
· Visningar
1 675
Senast: Luva
·
Utrustning Jag har köpt en begagnad Värmlandsvagn som är väldigt matt i färgen(grön). Frågan är nu om man kan polera upp det? För mycket jobb...
Svar
13
· Visningar
6 646
Senast: Egonson_
·
Utrustning Hej alla! Har haft ute sadelprovaren till hästen i veckan. Det konstaterades att en prestige versailles 17" och bomvidd 33 låg helt... 2
Svar
25
· Visningar
9 327
Senast: Eme_liie
·
Utrustning Funderar på att prova fullcheek på en av unghästarna men tycker att de bätten känns så "klumpiga". Dock så såg jag för ett tag sen på en...
Svar
16
· Visningar
2 675
Utrustning Ibland känns det som att "alla" har "köpt och testat" typ "allt" och att det kan hittas precis vad som helst i gömmorna. Finns det några... 2
Svar
22
· Visningar
2 625
Senast: pinky
·
G
Utrustning Jaha nu har juh ridsäsongen dragit igång (äntligen) ;) JA, nu till vrf jag skapade denna tråd :P Jag har ganska stora fötter, 43...
Svar
7
· Visningar
3 608
H
Utrustning umesläp eller boj?? vad tycker ni? dt är dessa modeller... 2 3
Svar
50
· Visningar
6 049
Senast: maddeshastar
·
Utrustning Som rubriken lyder, jag söker ridbyxor för oss kurviga flickor. Jag letar med ljus och lykta efter ett par marinblå helskodda...
Svar
7
· Visningar
4 491
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka