Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

P
Utrustning Har nyligen skaffat en ny häst, ett kallblod av den korta och grova modellen. Letat sadel under en period, provridit med en Dominus...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Undrar lite över bommen på Countyn. Jag har haft hemma en sadel som var märkt 2002 och som passade min häst med hyffsat rak rygg...
Svar
4
· Visningar
6 196
Senast: lytesout95
·
Utrustning Jag går i tankarna och funderar på att köpa en bomlös sadel. Har kollat runt lite och det lutar åt en Barefoot Cherokee eller en...
Svar
8
· Visningar
5 141
Senast: _Eulalia_
·
Utrustning Hej hej Har en fundering till er som kan mycket mycket mer om släp, max vikt och allt vad det nu heter. Har funderingar på att...
Svar
4
· Visningar
3 239
Senast: tess91a
·
Utrustning Hur många har hunnit julpynta sina stall redan? Vi ska julpynta nu i helgen, så bilder kommer. Nu vill jag se hur det ser ut hos din...
Svar
10
· Visningar
2 074
Utrustning Jag har precis köpt mig en begagnad Wintec Isabell Werth, och jag undrar hur man byter järn för att få vidare bom? och så undrar jag...
Svar
1
· Visningar
1 237
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hej! Tycker ull ländtäcket från h**ks det bruna med fläta är jätte snyggt. Någon som känt och klämt på det? Hur är tjockleken om...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: Inka-90
·
S
Utrustning vad har du & hästen på er när ni tävlar?!? :bump: 4 5 6
Svar
119
· Visningar
21 067
Senast: Jerseyite
·
Utrustning Har ju nu fått min bomlösa westernsadel. Och med bomlösa sadlar så kanar de lätt åt sidan. Just nu har jag neoprene sadelgjord men...
Svar
9
· Visningar
2 133
Senast: JessicaM
·
Utrustning vad önskar ni er för hästrelaterade julklappar i år? :D 2 3
Svar
48
· Visningar
4 910
Senast: mumin
·
Utrustning Har i min ägo ett par rundflätade tömmar. De är svarta eller riktigt mörkt bruna. Jag har själv haft dem i drygt 25 år. När jag fick dem...
Svar
7
· Visningar
1 883
Utrustning Vad är 115 i Horsewares storlekar. Måste köpa ett täcke till mitt föl (på veterinärs inrådan) och vill helst ha ett HW då jag tror att...
Svar
12
· Visningar
1 374
S
Utrustning Funderar på att köpa ett täcke från ikea och ha på mitt extremt frusna sto. Funderar dock lite på vilken tjocklek man ska ta på täcket...
Svar
4
· Visningar
1 617
Senast: Kaffeekopp
·
C
Utrustning Vad är egentligen snyggast chaps i skinn eller i läder? Ska beställa hem ett par ifrån hööks men vet inte om jag ska köpa skinn...
Svar
7
· Visningar
1 557
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Har använt sökfunktionen och inte riktigt fått svar på min fråga.. Funderar på att införskaffa ett BoT knäskydd o ev padd/-ar t en elak...
Svar
13
· Visningar
2 165
Senast: Kellie
·
Utrustning * Vad har ni för element som är godkänt för stall/sadelkammare?? * Godkända element som är bättre för plånboken ;) * Hur många grader...
Svar
8
· Visningar
2 245
Senast: Ramona
·
Utrustning Tips på stalltäcken med hals som är fodrade med max 100 gram? HW har inga?
Svar
16
· Visningar
2 021
Utrustning Frågar lite allmänt nu vilka modeller och märken som dyker upp hos er och som ni kan tänka er skulle kunna passa denna rygg. Av...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: pomona
·
P
Utrustning Jag har haft lite problem med att hitta ett bett som min häst verkligen trivs med men fick för ett tag sen prova min tränares raka...
Svar
1
· Visningar
1 111
Utrustning Jag vill ha någon form av löstagbar krubba, som kan tas in och diskas. Förr hade jag gröna helgjutna transportkrubbor, står emot ALLT... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 667
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S