Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 607
Senast: mackan
·
Utrustning Nån här som vet på ett ungefär vad en kallblodstravare runt 155 kan väga. Är på jakt efter transport och behöver även veta för foderstat.
Svar
16
· Visningar
9 405
A
Utrustning Kunde inte söka i trådarna för jag har ingen aning om vad det heter. En "sitshjälp" som är gjord av plast. Den är böjd vid armarna och...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: AnnBur
·
T
Utrustning Har två funderingar: Vilka benskydd ska man ha vid olika typer av träning? Finns ju en uppsjö av olika varianter. Vintertäcke el...
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: mackan
·
M
Utrustning Måste köpa en mattes Correction till hästens ena sadel, jag har redan en vanlig svart/naturfärgad kant, som sitter på hans bruna...
Svar
14
· Visningar
2 231
Senast: EmelieR
·
Utrustning Jag är ute efter en sadel att rida ut i, prisklass lägre... Vill inte betala mer än 4-5000kr. Ska passa rak rygg, gärna en hel del...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: sommardag
·
  • Låst
Utrustning Har köpt ett nytt träns till unghästen som hon har haft nu under senhösten under inridningen. Under vintervilan hade jag tänkt lägga den...
Svar
1
· Visningar
1 384
Utrustning Jag har googlat och letat överallt jag kan tänkas hitta "Det" kandaret men gått bet. Kanske någon här kan hjälpa mig. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
1 313
Senast: Shaklima
·
Utrustning Ska få en hjälm i julklapp som jag får välja tipps. Undrar därför om någon har ngt tipps på en snygg hjälm? Är hoppryttare och vill ha...
Svar
14
· Visningar
1 862
T
Utrustning Nu har jag fått bett i tankarna,. Såg ett klipp om hur bett påverkade hästar i munnen, detta var dock tvådelat bett och om ryttare som...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Nu är det så att min medryttar ponny har Halfcheek bett och jag undrar: Vad gör den för skillnad? :confused::confused: Han är en...
Svar
1
· Visningar
1 839
Senast: -moa-
·
Utrustning Problemet blir att dom flesta täcken lägger sig i "brygga" på hästen och sitter riktigt uselt i bogen.. Det som är provat är HW och...
Svar
19
· Visningar
2 335
Senast: Jate Volim
·
Utrustning Jag har ridit en hel del med Hackemore ( små skänklar), men blivit väldigt intresserad av Sidepull på sista tiden. Men jag funderar...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Cornelia
·
Utrustning Behöver verkligen ett gäng nya ridbyxor och tänkte höra om någon har tips på lite billigare ridbyxor? Jag vet att man får vad man... 2
Svar
36
· Visningar
4 766
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ska införskaffa nya vinterkängor att ha i stallet då det har utlovats ännu en svinkall vinter :crazy: Vad rekommenderar ni för typ av... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 810
Senast: TessieW
·
Utrustning Hej! jag har en häst som bara trampar av sig skona som gör att jag blir tokig! vet inte vad jag ska göra längre!? någon som har några...
Svar
13
· Visningar
7 128
Senast: katahl
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av liners till Horsewares täcken? Hur är passform? Sitter de stadigt under utetäcket? Passar samma... 2
Svar
37
· Visningar
5 113
Utrustning Har en snabb fråga. Hästen har en hoppsadel prestige som är :love: Nu är det dags för dressyrsadel och min fråga blir: är deras...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: glitter
·
Utrustning Jag ska neråt landet fredag eller så och tänkte ev köpa med mig hem ett täcke till ena quartern. Han är inte så grov ännu, har ett...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: cowgirl73
·
Utrustning Verktyget behöver överhuvudtaget inte vara något man använder till hästar men pappa hittade detta på vägen igår och han har aldrig sett...
Svar
14
· Visningar
1 758
Senast: ricca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka