Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vill lite fråga om erfarenheter av dessa stövlar. Vad är skillnaden, är någondera bättre, eller är det bara att den ena är mer pyntad...
Svar
17
· Visningar
2 920
Senast: GoldenBoy
·
Utrustning Jag har hittat FINA senskydd o strykkappor på hooks som passar min sadels färger. Men jag gillar inte strykkappor bak utan vill ha runt... 2
Svar
23
· Visningar
3 879
Senast: GoldenBoy
·
Utrustning Funderar fortfarande på vilka stövlar jag ska köpa. Min pappas kollega i Tyskland har möjlighet att köpa stövlar till mig och skicka...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Sorbe
·
Utrustning Är Horsewares Amigo 1200D med 350g fyllning riktigt tjockt ?. Kan man räkna det som en tjockt vintertäcke eller är det mera som ett...
Svar
17
· Visningar
1 562
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har precis skaffat mig häst igen efter ett litet uppehåll på 16 år, så jag är lite lätt rostig. Jag har lite funderingar om hur man...
Svar
4
· Visningar
1 664
Senast: MrsPuff
·
L
Utrustning Hej! Nu behöver jag era erfarenheter angående sadelgjordsskav :) Det började med den förra sadeln när den slutade att passa (den blev... 2
Svar
23
· Visningar
2 761
Senast: LuckyLuke
·
K
Utrustning Hur högt över ryggen bör en bomlösa ligga? hur höga bör padarna vara i cm? Och vad är "pommel"?
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Skogstokig
·
C
Utrustning Hej! Nu funkar det inte längre för mig och min häst. Har haft henne sen i juli och hoppningen har aldrig funkat så bra för oss...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Undret
·
Utrustning Har på flera ställen sett fenomenet med IKEAS duntäcken till hästar, hur kommer det sig att dom används till det och hur funkar det rent... 2
Svar
20
· Visningar
4 355
Senast: kickthecat
·
Utrustning Hade för några år sedan ett creamfärgat supersnyggt Mias. Tänkte beställa ett nytt nu men är osäker på vilken färg jag ska välja då jag...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: Dialhard
·
Utrustning Jag har gått och blivit med allroundsadel efter massor med år som dressyrtant. Nu har jag fått för mig att jag skall komma över min...
Svar
4
· Visningar
1 020
S
Utrustning Hej. jag vet inte om denna tråd hamnade rätt. Men jag undrar om nån har nått bra förslag på hur man lagar täcken, så att dom blir...
Svar
15
· Visningar
1 632
Senast: Remix
·
A
Utrustning Har nu suttit och kollat igen massa trådar ang. transport och lastning men ingen fyllde mina funderingar fullt. 1) Hur har ni utrustat... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 344
Senast: qnockout07
·
Utrustning Letar efter sadel till min kallblodstravare. Vill ha en sadel av bra kvalité men den får inte kosta mer än 7-8.000 begagnad. Tips...
Svar
5
· Visningar
3 925
Senast: mahlmt
·
Utrustning Finns det någon hoppsadel som påminner mycket om Frank Baines Reflex ullstoppade men med mer mankfrihet??
Svar
2
· Visningar
989
Senast: pomelo
·
Utrustning Hej!:) Nu är det så att min häst behöver en ny sadel och jag undrar om ni har några tips på bra sadelmärken eller var jag kan hitta...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: vblpower
·
Utrustning Hur ser ett t-spänne ut som sitter som ett bogspänne på ett täcke? Någon som har erfarenhet om de är bra /dåligt med sådana spännen...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: Serena
·
C
Utrustning Tjo! Någon som vet vad detta bett HETER???? :) Jag skulle tro att det är nått sorts övergångs bett innan stångbett, men namn? :rofl:
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Cawwo
·
Utrustning Jag har en känslig liten dam som nu ska börja med bett. Jag undrar vad ni brukar använda för bett? Har funderat på ett Nova? Kan det...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: pannkakssmet
·
Utrustning Vi har i dagsläget en enaxlad Värmlandsvagnen, men nu vill jag för säkerhetens skull byta till Boogie, och för vår skull ha en med...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka