Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min syster sålde sin sadel till en god vän i sommras. Och köpet gjordes upp innan jag hann kolla så sadeln låg bra på ponnyns rygg. Nu...
Svar
3
· Visningar
1 093
Utrustning Hur blev det i så fall och vilka ändringar gjorde ni? Har ju en sadel som fungerat i alla lägen hittils och även jag sitter bra och...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: sissu
·
Utrustning 2 bettringar men med 2 tränsbett, var "stavarna" är olika långa. vad är meningen med detta? skickade tidigare en tråd, men den...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: Corminta
·
T
Utrustning Vår häst har en Pessoa Blyth Tait 17,5" M som ligger bra. Men jag vill även ha en dressyrsadel. Vilken passar bäst?? Ös på med förslag!
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Tyras
·
Utrustning Får man med skötselråd när man köper en ny sadel? Skriftligt? Muntligt? Eller får man inte veta något alls? Jag har förstått att man...
Svar
5
· Visningar
1 254
Utrustning Jag har tänkt spårklippa mina två hästar. Troligtvis behöver jag bara klippa en-två ggr under vintern. De har rätt mycket päls, men är...
Svar
19
· Visningar
5 038
Senast: psychogrrl
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att öppna upp min fronturlastning på min Kylinge Apollo. Den är förberedd för detta och det enda man behöver...
Svar
6
· Visningar
1 403
Senast: Inka-90
·
Utrustning Använder ni alltid den när ni lastar ur hästen? Går det att ha hästen sadlad i transporten och lasta ur den utan att det hakar fast...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Inka-90
·
Utrustning Jag har ett halvblod f. 88 som jag i somras fick ta beslutet att sluta sko pga att hans leder har börjat ge upp. Han är pigg och glad...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Memmis22
·
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: Eme_liie
·
Utrustning hej! Måste en islandshäst ha en islandshäst sadel eller kan dom ha en wintec isabell werth sadel? vad är skillnaden på en vanlig...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Popcorn
·
Utrustning Hej, jag behöver hjälp av alla kunniga bukare som har koll på sadel världen! :bow: Jag behöver en Dressyr sadel för en häst med kort...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: roockmadde
·
Utrustning Jag behöver hjälp. Jag ska köpa en ny sadel till min häst men börjar nu tvivla på att jag bedömmer min hästs rygg rätt... Och jag...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: roockmadde
·
Utrustning Finns det verkligen otöjbara stigläder? Jag köpte nämligen ett par (tror det var från Globus) "otöjbara" stigläder med nylonkärna, men...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Korven
·
Utrustning Jag behöver 2 riktigt mysiga och fina fleecetäcken med hals, börjar bli för kallt för att bara ha ett vanligt efter träningarna nu...
Svar
6
· Visningar
1 190
Utrustning Idag kom mina nya stövlar:D Men när jag skulle prova fick jag inte ner hälen i dom:devil: Vad ska jag göra? Kan man kanske lästa ut... 2
Svar
20
· Visningar
8 203
Senast: Solponny
·
Utrustning Min fjording har jag kommit fram till har väldigt dumma ben. Har nämnligen inte hittat ett enda par senskydd som passar. Ett par...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: Nomina
·
Utrustning Köpte för läge sedan ett par Kyra K ridstrumpor, i ull-liknande material. Helt sjuuuukt bra. Tror jag köpte de 2004, och är väl använda...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: Maran
·
Utrustning Jag undrar hur långa Cavallo pannbanden med Sverige flaggor är i stl cob och full. Någon som vet?
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Eligible
·
Utrustning Köpte en Prestige versaille för ett litet tag sedan. Upptäckte nu att en söm som släppt på ca 2cm :( Det är en 2007 men uttagen 2008...
Svar
4
· Visningar
1 848
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka