Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur är sitsen i thorowgoods dressyrsadlar? T6 och T4? Stora? Är de breda i sitsen? Är det någon skillnad i sitsen mellan T4 och T6...
Svar
7
· Visningar
1 252
Senast: mily
·
Utrustning Är det någon som vet ungefär hur de är i storlekarna? Jämfört med t.ex. cavallo? Hittar ingen måttabell någonstans på nätet och har inte...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Bison
·
Utrustning Var hos veterinären för tandkoll med ena hästen för tre veckor sedan då han haft lite problem så som bitit tag i bettet. Det visade sig...
Svar
9
· Visningar
1 388
Utrustning Min ponny blir stark när man rider ut, jag kan hålla honom men det är knappt så jag tycker det skulle vara bättre att ha ett lite...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: _jullan_
·
Utrustning Ni som har Appaloosa-sadlar, vilken modell har ni/har haft, Bomvidd, hur ser era hästar ut som de passat på, raka / svankiga...
Svar
14
· Visningar
14 541
Senast: vblpower
·
Utrustning Vet någon vad bomvidd 32 i Stubben Avalon kan motsvara i Prestige Arezzo? Jättetacksam för svar:)
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: Sadelmagasinet
·
Utrustning Hej! Jag är inte så insatt i vad alla skydd används till, men undrar vad för sorts skydd ni använder i skogen? Sambons häst fick en...
Svar
10
· Visningar
1 346
Senast: lwt03001
·
Utrustning Någom som använt Equi-chaps - Heltäckande benskydd för hagvistelse ? Finns hos http://good4u.e-butik.se/ under Benskydd -...
Svar
3
· Visningar
1 466
Senast: -moa-
·
Utrustning Tips på hur man kan undvika/minska att manen framför manken inte slits vid användning av täcke med fastsittande halskrage? Har flera...
Svar
11
· Visningar
5 332
Senast: MaRomer
·
S
  • Låst
Utrustning Vet någon var hö*ks bomlösa Tree Free sadel kommer ifrån? Alltså var den är tillverkad. Och om den är återvinningsbar? :laugh: Har...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: MaRomer
·
Utrustning Min "gamla" islandshäst är lite klippt i år. Typ undersidan av halsen, litet streck tvärs över bogen, bringan och mellan frambenen. Har...
Svar
7
· Visningar
3 565
Senast: Taefill
·
Utrustning Inget ovanligt tyvärr att man köper och de spricker direkt när de är kallt :mad: Vad har ni för hållbara och bra reflexer?
Svar
17
· Visningar
2 065
Utrustning Ja, som rubriken säger, hur rider man in en ny sadel? Har precis köpt en sprillans ny Albion kontrol (hopp) till min häst. Har ju hört...
Svar
12
· Visningar
3 907
Senast: weasel_
·
B
Utrustning Har sett på flera hästar att dom har en martingal med en "platta" i, formad som ett y. Vad fyller denna för funktion? Vad är skillnaden...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: annnaa
·
Utrustning Ska troligen köpa en klippmaskin. Vad är det man ska kolla på för att få en så bra som möjligt? Sen bara för skojs skull undrar jag... 2
Svar
39
· Visningar
5 767
Senast: minimal
·
Utrustning .. som haft problem med sina Horseware-täcken? Jag köpte ett nytt Rambo Wug Lite i vintras och har använt det rätt sparsamt. I sommar... 2
Svar
23
· Visningar
2 527
Senast: c0pyright
·
L
Utrustning Behöver hjälp.. Hur vet man vilken storlek sin häst ska ha på täcket? Hon är ca 155 cm i mkh och ganska nätt i modellen. Tack!
Svar
12
· Visningar
1 220
Senast: c0pyright
·
Utrustning Hej undrar vad ni har för täcken till era nordisar och andra breda hästar. Hästen är väldigt grov vid bogen också. Längden på ryggen är...
Svar
13
· Visningar
1 290
Utrustning Jag skulle gärna köpa ett Rambo XL men tror inte riktigt det passat min studentbudget ;) Vilka täcken använder ni som har storvuxna...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: stop
·
E
Utrustning Behöver lite råd om pelhambett. Vad tycker ni om 3delat pelhambett?? Är det skillnad på 3delat och rakt pelham? Har en häst som... 2
Svar
20
· Visningar
3 369
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka