Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning vad händer med sadlar som har koppjärn om man tar ut de och rider utan? borde inte sadeln bli flexibel fram men ändå ha en stabil bom...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: fjordtokan
·
S
Utrustning Jag fick sadel med när jag köpte min häst. Nu undrar jag alltså: hur vet jag att den passar hästen? Om man behöver köpa ny sadel, hur...
Svar
1
· Visningar
1 138
Senast: phie
·
Utrustning Finns det någon här som bytt golv i sin hästtransport? Jag har köpt mej en 3 år gammal Cheval Liberté där golvet är kasst på en bit...
Svar
12
· Visningar
10 519
D
Utrustning Har målat en finfin bild på en sadel underifrån här, hoppas ni fattar den :rofl: Men iaf, ni vet de områdena som jag ringat in, de...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: diskho
·
Utrustning Cheval liberté Gillar faktiskt "överluckan".. trotts att den är mjuk :) Jag är helnöjd än så länge! Någon som har erfarenhet av en...
Svar
14
· Visningar
1 493
Senast: diskho
·
E
Utrustning Jag har lite funderingar kring detta bett. Ni som rider på det, hur fungerar det? Och varför är det bra på din häst? Hackamore...
Svar
5
· Visningar
933
M
Utrustning Eller är det Everest? whatever...Nån som har dem som finns att köpa i stadiums butiker?! ja skulle vilja veta måtten på stl: M eller S.....
Svar
1
· Visningar
518
Senast: MalinArnells
·
Utrustning Jag behöver klarhet i det här med graderna på Prestigesadlarna. Har letat runt här på forumet men det verkar råda väldigt delade...
Svar
6
· Visningar
1 455
M
Utrustning Måste införskaffa lite nya täcken nu och har alltid använt rambo förut, har två av de tyngsta ute-täckena som är 4 och 6 år gamla och...
Svar
13
· Visningar
2 320
S
Utrustning Här i den här tråden kan man ksriva smarta tips, tex hur man kna laga utrustningen eller något annat smart. Så in med tips nu!
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Kryptonit
·
  • Låst
Utrustning Ja vad behöver man egentligen?! Har funderat hemma men känns som att det ändå fattas ganska mycket. Hade ponny för ett par år sen & hans...
Svar
7
· Visningar
1 136
C
Utrustning Hur viktigt anser ni att det är med transportskydd som sitter bra, skyddar bra osv? Kan ni tänka er att köpa av billigare modell som...
Svar
14
· Visningar
979
Senast: Kaki
·
P
Utrustning Undrar om man kan få några tips här till min pålle. Snart blir det ju kallare tider och då behöver jag införskaffa ett nytt regntäcke...
Svar
5
· Visningar
732
J
Utrustning Jag har alltid ridit i knäskodda men har vart nyfiken på att köpa ett par helskodda. Jag frågade min tränare om han visste något märke...
Svar
14
· Visningar
1 428
Utrustning Vad är det för märke...?
Svar
5
· Visningar
764
S
Utrustning Jag har bett/mun problem här. Min häst är väldigt tjorvig i munne, vill tugga på bettet och röra väldigt mycket på det hela tiden. Jag...
Svar
19
· Visningar
1 338
Senast: smultronfot
·
Utrustning Har glömt men har för mig att det går att ändra bomvidden på Cobra-sadlarna. Är det hos Ridin man lämnar dem eller var vänder man sig?
Svar
3
· Visningar
899
Senast: simpan
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av den bomlösa modell av dressyrsadel? Får hem en imorrn för att prova på hästarna, men skulle gärna vilja höra... 2
Svar
20
· Visningar
2 132
Utrustning När jag var yngre så var Lewa ett ganska populärt, "billigt" märke. Tillverkas det märket fortfarande? Inte för att jag hade tänkt köpa...
Svar
19
· Visningar
5 088
Senast: Bewelinn
·
Utrustning Vilken inverkan har det här bettet:confused:http://www.lillhastenistav.se/btbauch.jpg
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: murran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka