Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Tänkte bara visa upp mitt nya ihop plock, designade ett eget träns till min kille och är själv rätt nöjd:) eller ja jag har donat så det...
Svar
9
· Visningar
1 180
Senast: Superselma
·
Utrustning Alla ni som har brun utrustning, lägg in bilder! (Helst när det sitter på hästen! :) ) Skriv gärna märke och färg! 2
Svar
20
· Visningar
5 547
Senast: flugskit
·
C
Utrustning Jag har en korsning halvblod/ardenner som jag i dagsläget har en Bates evelation på. Men jag skulle gärna villja ha en dressyr sadel... 2
Svar
31
· Visningar
1 904
Senast: skogersson
·
B
Utrustning Läste en tråd där en frågade om hon kunde blanda svart och brunt läder på hästen. Detta verkar ju vara något som är helt tabu och jag... 4 5 6
Svar
118
· Visningar
8 785
Senast: FadeAway
·
B
Utrustning Är det någon som vet hur hög en enhästars tranesläp är? Tror snart att jag har sökt överallt men jag hittar det inte?:confused: Är...
Svar
10
· Visningar
1 431
Senast: Born96
·
G
Utrustning Jag har en star trekk dressage som jag nyligen har köpt. Sitter å funderar på om den är lite för vid. Är det lättast att plocka ur...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: gilisen
·
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av auktoriserade sadelutprovare? Bra, dåligt, pålitligt, prisvärt etc etc.
Svar
7
· Visningar
988
Utrustning Alla ni som har bruna träns i olika nyanser, kan ni inte lägga in bilder på dem så man får se skillnaden? Alternativt skriva om färgen... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 713
Senast: Elektron
·
Utrustning Någon som har något bra tips på hur man enkelt kan förlänga ett par tyglar? Favorittyglarna blir för långa vid hoppning i storlek...
Svar
18
· Visningar
1 539
Utrustning Vad använder ni för utrustning när ni tömkör? Tänkte jag skulle testa, vet dock inte om hästen är tömkörd. Det lär ju visa sig.. :p Men... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
15 203
Utrustning Hittade denna text i en gammal tråd, skrivet av Fredrik: Avstånden mellan sittbenen avgör om du skall ha bred eller smal midja...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: Saigon
·
Utrustning Har nu under OS-hoppningen sett att det är ganska många ekipage som har alldeles otroligt stora bettringar. Jag som är dressyrnisse...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: simpan
·
Utrustning På flygplatsen igår, hemkommen från semestern, väntandes på bagaget åkte ett stalltäcke förbi på bagagebandet. Det såg stort och fint...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: FadeAway
·
Utrustning Har köpt mig en ny sadel som passar både mig och hästen väldigt bra, men, jag tycker den är liiiite ljus (typ orange..). Jag har hört...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: Centaur
·
Utrustning ska börja tömköra min tvååring så småning om, men måste beställa tömmar. så jag undrar vilken längd bör man ha? vad är bäst? 12,14...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: Eve
·
S
Utrustning Hur fungerar en martingal? Visa gärna bilder också :)
Svar
16
· Visningar
1 495
Senast: Fraulein
·
Utrustning Köper ni ny hjälm med jämna mellanrum även fast den gamla inte blivit skadad/varit med om en smäll, eller använder ni den gamla tills...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Fraulein
·
Utrustning Letar febrilt efter dressyrsadel som kan passa min nya häst. Hon har en normal manke och en relativt rak rygg som sluttar svagt uppåt...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: skogersson
·
Utrustning ...vanligtvis den elastiska delen av en kombilinda? Funderar på att låta saxen jobba lite, det är ju så svårt att hitta vanliga...
Svar
1
· Visningar
590
Senast: Saigon
·
Utrustning Vad betalar ni när ni lämnar in för tvätt och eller lagning? Tvättas det med eller utan impregnering? Jag har precis fått...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka