Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som vet om dom går att få med turkost kantband? Eller om det finns andra schabrak, tex Equiline, som kan beställas med det? Har... 2
Svar
24
· Visningar
1 878
Senast: Sorbe
·
Utrustning Finns det något bra sätt att ta bort hästdreggel och hästsnor från en ljus säkerhetsväst? Gnuggar man enbart med vatten blir det ju...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: Luxi
·
Utrustning Provade hem en sadel idag till nya tjejen, lånade en x-vid just för att hon kommer att bredda sig och sätta muskler, och då kommer den... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 271
P
Utrustning Har skaffat mig en sidepull men vet inte hur högt nosremmen ska sitta och hur hårt den ska spännas. Kan någon beskriva detta o gärna...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: pialena58
·
  • Låst
Utrustning Har införskaffat en sidepull. Jag vet bara inte hur den ska sitta så den sitter ordenligt. Här är en bild på hur jag satte på den...
Svar
3
· Visningar
906
D
Utrustning Jag har nu provat en Wintec-sadel, och här är en fundering; om kopparjärnet inte följer längs med sidan, är lite 'lös' men ändå följer...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: Dessan_v
·
Utrustning Vilka fördelar respektive neckdelar har det? Jag har en häst som är svårlastad, men som hela tiden föredragit stora, ljusa transporter... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 988
Senast: indra82
·
T
Utrustning Jag vet ju egentligen inte speciellt mycket om sadlar och så. Fick en del hjälp när jag letade sadel till min ponny. Hittade typ inget...
Svar
10
· Visningar
1 124
Senast: sissu
·
B
Utrustning Som rubriken lyder. Vad är det för märke på detta tränset? :love: Någon som vet?
Svar
6
· Visningar
966
Senast: skogersson
·
Utrustning Har lite problem, är ute efter en ny sadelgjord (helst i Läder) men spelar inte så stor roll. Kan vara alla möjliga färger & former &...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Josefhine
·
Utrustning Jag har en Sir Walter hoppsadel till min häst, och nu ska jag köpa en dressyrsadel (syntet) Är det någon som vet om passformen på de...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: fjordtokan
·
W
Utrustning Okej, efter att ha läst lite här på buke har jag i alla fall klart för mig att pessoa är ett dåligt bett som man inte ska använda...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Gwaeron
·
Utrustning Är de generösa eller mer åt smalare hållet (någon som vet grader på en vid)? Visst går bomvidden att ändra?
Svar
4
· Visningar
795
Senast: feel
·
Utrustning Är lite sugen på en hoppsadel till min runda häst. Vad finns det för hoppsadlar i generös bomvidd till en rak rygg som är ngt överbyggd...
Svar
2
· Visningar
802
Utrustning nån som kan hjälpa mig med lite tips åt vilken sort jag ska vända mig åt? problemet är att den enda sadelutprovaren som finns här har... 2
Svar
28
· Visningar
2 071
Senast: Salvi
·
M
Utrustning Hej! Jag letar efter en lämplig sadel till min fjording. Han har en kort rygg men är ganska bred, vilket gör att det är svårt att hitta... 2
Svar
21
· Visningar
3 534
Senast: maja_a
·
F
Utrustning Ngn med erfarenhet? Plus/minus. Tänker mig en 05 eller 06.De får dra 1420 på B-kort.
Svar
1
· Visningar
939
F
Utrustning Om man bara har b körkort så räknas ju vikten på släpet man drar som om det alltid vore maxlastat (är ni med mig) Men om man har e...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: fiffilin
·
Utrustning Hejsan, kom på att jag har en sak som jag undrat över ett tag. Kan man rida med fleecelindor (och padd under förstås)? Det är så jag...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Sorbe
·
G
Utrustning är det möjligt att flytta knästöden på en vanlig läder dressyrsadel? Jag har en morris and nolan som ligger kanon på hästen och jag...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: pomelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka