Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Skall få hem hästen nu i dagarna och jag planerar inköp av foder. I butiken finns det 30kg påsar, i hennes foderstat står 8 dl betfor...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: hopp_o_galopp
·
Foder & Strö Är det någon som har tillgång till de senaste rönen om hästarnas vitaminbehov (A,D,E samt B-komplexet) utifrån vikt, underhållsbehov...
Svar
13
· Visningar
1 658
Senast: oki
·
Hästvård Vill gärna veta om någon känner igen detta... Det finns ju några veterinärer på forumet som gärna också får komma med input! :bow...
Svar
14
· Visningar
3 714
Senast: wrangler
·
J
Foder & Strö Hej jag kör krossad korn till mina hästar,Nu tog det slut och jag hadde ingen möjlighet att åka ner den dagen men visste att min granne...
Svar
10
· Visningar
1 082
Senast: lwt03001
·
J
Hästvård Hej! har en Islänning som får kolik ibland. han får det av alla möjliga själ. Så nu äter han uppblött kraft med magotarm pulver varje... 2
Svar
26
· Visningar
16 143
Senast: Harald
·
E
Hästvård Hej! Min häst har fått en spricka i kronranden (precis där benet övergår i hov) på ena frambenet. Det är en några cm lång spricka och...
Svar
4
· Visningar
2 759
Senast: arabia
·
V
Hästvård Jag vet inte om det finns någon tråd om sulor innan. Jag har aldrig behövt ha sulor på mina hästar men efter diverse hovproblem så har...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Mynta2
·
Hästvård Är väl inget allvarligt, men tänkte höra om nån kanske vet varför damen här får dom. Har fått små små sår framme på bogen, vid...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: vaggvisa
·
Foder & Strö Hör gör man då vid en invänjning till nytt hö/hösilage? Jag har precis köpt nytt hö, och hade kvar några gamla balar för att kunna...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: BernT
·
Hästvård Kan det orsakas av maten? Hon har fri tillgång till ensilage, kan det vara orsaken till det? Lite konstigt iom att de bara e bakbenen:/... 2
Svar
29
· Visningar
3 542
Senast: Gullan86
·
Hästvård Jag har ett 19 årigt sto som har pålagringar i båda bakknäna. Hon har ridits regelbundet fram tills en månad sedan ungefär pga. problem...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Centaur
·
F
Hästvård En häst som har en liten vargtand kan den vara så besvärlig så hästen blir "halt"? Hästen i fråga är 9år och är rätt tjafsig i munnen... 2
Svar
34
· Visningar
4 529
Senast: Kulla123
·
Foder & Strö Någon som använder det fodret och kan berätta om era erfarenheter? Jag funderar på derby vital till min ena som är svårfödd och undrar...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: Penol
·
S
Foder & Strö Går det att byta ut hösilage mot lusern hack samt halm..
Svar
4
· Visningar
969
Senast: FiaPiaLisa
·
Hästvård vet inte riktigt vad det är o framför allt inte hur det ser ut! kan nån förklara eller hemskt gärna visa bild.
Svar
3
· Visningar
5 058
Senast: tinafinis
·
F
Hästvård Ja hur ofta åker ni med pållen till farbror doktorn? Är det enbart vid skada/sjukdom eller gör ni regelbundna kollar på hästen? Satt och...
Svar
15
· Visningar
1 594
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Är det okej att ge det till en fånghäst? Låter ju som en bra proteinkälla.
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: Carolrita
·
M
Hästvård Imorgon ska vi med ponnyn till Ultuna och undersöka hans hosta. Han kommer att sövas ner. Det är första gången vi gör något sånt här...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Moja
·
E
Hästvård Måste höra med er om ni har någon erfarenhet med eller känner till något liknande tillfälle? Eller bara har några idéer på vad min kära... 2 3
Svar
52
· Visningar
10 638
Senast: Rotterö
·
T
Foder & Strö Är väldigt dålig på allt som gäller foder och är väldigt sugen på att lära mej mer. Vi skördar eget hö men har ej analyserat det...
Svar
12
· Visningar
1 591
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V