Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Diskuterade med en vän tidigare idag och vi var inte helt säkra på hur vi skulle göra, så jag bollar frågan vidare - hur skulle du ha...
Svar
13
· Visningar
1 387
Senast: ameo
·
Hästvård Hejsan, Har en liten skoundran :)! Hoppas det är okej även om frågan kanske är lite konstig. Hästens sko har lossnat lite bak. alla...
Svar
10
· Visningar
849
Senast: mily
·
Hästvård Hej. Jag börjar bli orolig för min valack som har EXTREMT svullet skap längst ut. Den är normal först men sen svullnar det upp längst ut...
2
Svar
22
· Visningar
5 146
Hästvård 1. Det är förstås viktigt att hästen dricker ordentligt, vilket det är lite si och så med tyvärr. Kan jag blanda i något i vattnet för...
Svar
5
· Visningar
1 526
Senast: ptr
·
Foder & Strö Har en 3åring själv och är lite nyfiken på hur ni andra lägger upp fodret för era unghästar :)
Svar
14
· Visningar
1 456
Hästvård Någon som varit med om det? Hästen svullen i bakbenen, lite mer i det ena. Inte varm, inte halt. Svullnaden gick inte ner vid rörelse...
Svar
9
· Visningar
4 993
Senast: Wilfa
·
Hästvård Förr i tiden skulle switch användas max var 3-4e vecka. Men på flaskan jag har nu står det att de ska behandlas en gång i veckan. Har...
2
Svar
29
· Visningar
4 338
Hästvård Jag har en islandshäst som varit i Sverige i tre år och skyddats med täcke. Jag tycker inte att han kliar sig nämnvärt och det finns...
Svar
5
· Visningar
1 201
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Tror vi kom fram till att de där avlånga hette regnbroms men många kallade dem för blinningar...
Svar
8
· Visningar
2 459
Senast: Smulan75
·
Hästvård Har sett att en häst står o vilar i hagen som en bergsget. Har bak under sig, vilar ena bak och kroppen förskjuten framåt. Var på...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Tiva
·
Hästvård Om hästen ej ömmar, går det att rida på med hornklyfta? Tänker det kan ta lång tid att läka ner.. Eller e det vila som gäller...
Svar
9
· Visningar
2 909
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 371
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag ska flytta min unghäst till nytt stall. Där hon står idag har väldigt höga halter av lilla blodmask och vi väntar på odlingssvar på...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: mumin
·
Hästvård VAR kan man hitta vulcanskydd till häst??? Bland annat paddar, allt som finns till hästar!
2
Svar
22
· Visningar
5 657
Senast: FiaLottaR
·
Hästvård Första våren o sommaren med vårt sto... Hon brunstade ganska kraftigt i feb/mars... O sedan någon brunst till.Var även jobbig o...
Svar
0
· Visningar
1 279
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Behöver ett krafftfoder för att få upp hullet på min tunna häst, men tycker att många krafftfoder innehåller icke önskvärda råvaror som...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 629
Senast: MissFideli
·
Hästvård Min häst beter sig konstigt och jag funderar på att göra en veterinärutredning. Men hur hittar man rätt veterinär för ändamålet? Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 940
Senast: kem
·
Hästvård Någon som har koll på om det är karens på B-vitamin ? Flytande ? För att starta inom travet. Hittar inget på dunken eller på karens...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: ameo
·
Hästvård Jag står med en kvarkasjuk häst som har fått ordentligt med varansamlingar i ansiktet som nu har spruckit. Jag söker egentligen bara...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Masse
·
Hästvård Hej Min häst hade förra sommaren fått en knöl på benet som sedan efter sommaren försvann. Nu har knölen kommit tillbaks och är hård och...
2
Svar
21
· Visningar
11 533
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp