Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Nu e goda råd dyra... Hjälp mig fort...innan det är försent.:( Min häst har börjat o fastna i boxen lite väl ofta nu...och en dag...
2
Svar
37
· Visningar
2 517
Senast: Jen80
·
G
Foder & Strö Försöker räkna ut foderstater med Hippocampus - har räknat, bytt, ersatt, mixtrat och experimenterat men shettisarnas problem kvarstår...
Svar
18
· Visningar
1 197
Senast: Inte_Ung
·
J
Hästvård Hjälp, varför gör han så? Hästen travar och när den sakta av till skritt snublar den, tappar typ baken. Det ser ut som han tappar...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Rikkan
·
Foder & Strö Vad gäller PROTEIN alltså. Vad är det för skillnad när proteinet kommer från grovfoder och när det kommer från kraftfoder? Varför är det...
2
Svar
36
· Visningar
4 256
Senast: Nora
·
Foder & Strö Vad för olika märken på mineralfoder finns det? Finns det vitaminiserade mineralfoder? Vilka är de i så fall? Finns det generellt...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Inte_Ung
·
A
Foder & Strö hej hej, Är sirap bra att ge hästar och isåfall varför/varför inte?:D
Svar
2
· Visningar
2 593
Senast: Anna78
·
Hästvård Jag har fått ett jätte bra erbjudande på en fölunge som jag jätte gärna vill köpa, enda problemet är att den har en bockhov på ena...
Svar
5
· Visningar
1 744
Senast: Royal
·
W
Foder & Strö Ni som kan shettis, hur mkt MJ, Protein, Ca, P behöver en mkt överviktig shettis ca 14 år, valack som har tjock päls- regntäcke i hagen...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: ameo
·
Hästvård Vad gör er ET med hästen vid behandling? Masserar hela hästen? Masserar vissa områden? Akupunktur? Laser? Böjer o bender? "Knackar...
Svar
19
· Visningar
1 363
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Hur mycket skulle ni räkna med att gräset ger just nu? PÅ ett UNGEFÄR?? Ingenting alls? Bara extra tugg? Eller några MJ kanske? Jag...
2
Svar
35
· Visningar
2 779
Senast: woffihaa
·
L
Foder & Strö I våran hage går det tre hästar. Vi har en stor stock inne i hagen som den börjat gnaga på...gav dem då extra minaraler och dem slutade...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Tussilago
·
Foder & Strö Jag brukar sista 'leveransen' på säsongen (dvs maj/juni beroende på när betessläpp kan ske) beställa mer än jag behöver, så jag har till...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: mahlmt
·
Hästvård Har några hästar som blivit snoriga och hostar i stallet , ingen feber .Vad kan man göra för att undvika smitta ,kan man ge ngt...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Carisma72
·
P
Foder & Strö Vilket är bäst? Lusern hackad strå eller Lusern pellets? om jag skall ge det till min varmblodstravare som har svårt för att hålla hull...
Svar
6
· Visningar
5 852
Senast: wolken fee
·
Hästvård Dvs vägda på våg, inte mätt med band eller div uträkningar utan svart på vitt. Vill såklart gärna ha lite fakta om hästen oxå, härma mig...
2
Svar
20
· Visningar
6 206
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Mitt sto vägrade äta sin Betfor i lördags och har kategoriskt vägrat sedan dess. Hon har alltid fått Betfor varje dag och ätit glupskt...
Svar
12
· Visningar
1 129
R
Hästvård Tror ni att det finns något samband mellan fång och melass. Min häst har precis fått fång igen. Tidigare har det kunnat kopplats samman...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Boj
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av förkylningar/infektioner? Min häst har aldrig haft feber förut i sitt liv, nu är hon 14 år. Hon är...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: ekedal
·
S
Hästvård hej vad tar era vetrinärer för att raspa tänderna??? o vaccinera????;)
Svar
16
· Visningar
1 290
Foder & Strö Hur många gram är det i en dl "grus" mineral?
Svar
3
· Visningar
683
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vad läser du just nu?
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp