Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö I våran hage går det tre hästar. Vi har en stor stock inne i hagen som den börjat gnaga på...gav dem då extra minaraler och dem slutade...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: Tussilago
·
Foder & Strö Jag brukar sista 'leveransen' på säsongen (dvs maj/juni beroende på när betessläpp kan ske) beställa mer än jag behöver, så jag har till...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: mahlmt
·
Hästvård Har några hästar som blivit snoriga och hostar i stallet , ingen feber .Vad kan man göra för att undvika smitta ,kan man ge ngt...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Carisma72
·
P
Foder & Strö Vilket är bäst? Lusern hackad strå eller Lusern pellets? om jag skall ge det till min varmblodstravare som har svårt för att hålla hull...
Svar
6
· Visningar
5 856
Senast: wolken fee
·
Hästvård Dvs vägda på våg, inte mätt med band eller div uträkningar utan svart på vitt. Vill såklart gärna ha lite fakta om hästen oxå, härma mig...
2
Svar
20
· Visningar
6 230
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Mitt sto vägrade äta sin Betfor i lördags och har kategoriskt vägrat sedan dess. Hon har alltid fått Betfor varje dag och ätit glupskt...
Svar
12
· Visningar
1 130
R
Hästvård Tror ni att det finns något samband mellan fång och melass. Min häst har precis fått fång igen. Tidigare har det kunnat kopplats samman...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Boj
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av förkylningar/infektioner? Min häst har aldrig haft feber förut i sitt liv, nu är hon 14 år. Hon är...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: ekedal
·
S
Hästvård hej vad tar era vetrinärer för att raspa tänderna??? o vaccinera????;)
Svar
16
· Visningar
1 290
Foder & Strö Hur många gram är det i en dl "grus" mineral?
Svar
3
· Visningar
685
Senast: arabia
·
S
Foder & Strö min ponny svullnar i kotorna under natten,är medveten om att dom kan svullna......men frågan är om det är farligt,vad gör jag?????
Svar
1
· Visningar
600
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Jag har ett litet varmblodssto på 5 år som har betett sig lite märkligt i ett par veckor. För drygt 8 veckor sedan fick hon en...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: lollobf
·
D
Hästvård Igår när jag skulle rida min häst så började han att vingla extremt när jag skulle svänga, bakdelen av min häst hängde inte alls med...
2
Svar
26
· Visningar
2 175
Senast: gylle
·
W
Foder & Strö Jag har en häst (mkt fbl) på 20 år. Lånade ut honom för ett tag sedan och under sommaren tappade han hull och muskler. Det började med...
Svar
10
· Visningar
715
Senast: Wera6
·
P
Foder & Strö Vilket är bäst? Lusern hackad strå eller Lusern pellets? om jag skall ge det till min varmblodstravare som har svårt för att hålla hull...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Mikan
·
Hästvård Min hästs bakhovar växer olika snabbt. Då hovis verkar är han tvungen att ta mera från den ena än från den andra. Vad kan det bero på...
2
Svar
20
· Visningar
4 347
Senast: Roheryn
·
F
Foder & Strö Fick analys svaret nu på hösilaget.Har hästar med lite olika behov o försökt göra lite foderstater men blir inte så bra. kg foder ts...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Någon som har tips på någon/några bra vitamin/mineraltillskott som inte är i grusform och som tillgodoser det mesta av behoven hos en...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: suisyola
·
F
  • Låst
Foder & Strö Som en del vet har jag en häst som är överkänslig mot protein och får klåda på kroppen och i näsan av protein. Han lider ju helt klart...
Svar
9
· Visningar
1 661
Senast: Boj
·
A
Hästvård Hej, Jag undrar lite vilken bädd som är bäst för en häst som lätt får stråltöta. Halm, torv el. spån? eller blandat kanske? hur...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: zillax89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp