Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej, Jag undrar lite vilken bädd som är bäst för en häst som lätt får stråltöta. Halm, torv el. spån? eller blandat kanske? hur...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: zillax89
·
C
Foder & Strö Finns det någon som vet vad man skulle kunna ge för mat till en ponny som hade fång i somras? Han är helt friskförklarad nu och får ca...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: HelenaHandberg
·
J
Hästvård hej! min häst låg fast med ena bakbetet under sin boxdörr, han hade legat så hela natten, antagligen så har han på något tokigt sätt...
Svar
2
· Visningar
1 142
Senast: LillaMy84
·
Hästvård Minnesgoda läsare vet att K var en mardröm atts pruta som liten, eller snarare att det inte gick. Hennes sprutfobi är ju dock under...
2
Svar
27
· Visningar
2 483
Senast: Muffe
·
Hästvård Min 1,5 åring har tendeser till bockhov på ena frambenet (från början var det båda). Det hela började krångla förra vintern och det...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Tora
·
Hästvård Min häst har behandlats för hovledsinflammation i båda fram samt en knäledsinfla. i hb. Han har nu stått i sjukhage två veckor och jag...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: Häst 2004
·
S
Hästvård Finns det NÅGRA tips till att raka öronen på en häst som är livrädd för att bli tagen på öronen :smirk: Min ena hästs öron är som...
2
Svar
21
· Visningar
2 375
Senast: Alpin87
·
Hästvård Mitt sto är 17 år gammalt och har haft tre stycken korsförlamningar inom ett år. Två pga. race och en pga. trolig överutfodring. Jag...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: lakrits
·
A
Hästvård Hej vet att många skriver om ömma ryggar på hästen, men jag vill ändå fråga?:confused: Min häst är en 12årig travare som togs från...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: smart97
·
C
Hästvård Hej! Jag har ett Connemarasto på ca 14 år som har Bronkit.(typ astma) Jag rider western med henne, och hade tänkt tävla med henne i...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Tomaten
·
G
Foder & Strö Var hittar man värden på olika mineralfoder? Försöker räkna ut foderstater till pållarna, men utan värden kan jag inte föra in mängden i...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Gisburne
·
Z
Foder & Strö Jag har ett föl och ett sto här hemma som skall vänjas av nu och stoet har just nå svårt att hålla hullet över ryggen, eller har...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö vad kostar det att analysera höet och hur gör man?????:confused:
Svar
1
· Visningar
811
S
Hästvård Usch, jag vet egentligen inte var jag ska börja.....har en häst som e helt galen i att trycka i sig grus, sand jord etc. Detta...
2
Svar
30
· Visningar
3 231
Senast: tello
·
M
Hästvård Jag är väldigt orolig. Jag har ett 10årigt travarsto som har varit i "halvvila" ett par månader, och bara skrittats 1-2 ggr i veckan...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö ÄR 23% SOCKER I BETFOR MYCKETB ELR LITE??? och kalcium 0,9% mycket elr lite???o fosfor 0,1%??????mvh emma
Svar
2
· Visningar
631
Senast: Klarsson
·
K
Hästvård Hej! Jag har en hästtös som slog i höften i boxdörren för ett tag sedan, och efter det blev halt. Hon blev snabbt bättre men inte...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Immer
·
P
Hästvård Tänkte fylla en petflaska med morötter till hästen,så han har något att göra. Ni som gjort det,hur får ni hål i dom? Använder ni dom...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Emmah.S
·
F
Hästvård En stor helt felbyggd häst, jättehuvud, långa ben med stora hovar, inga muskler över ryggen eller baken, som förövrigt ser ut som baken...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: arabia
·
Hästvård Mitt sto har fått regnskållor, som sitter på sidan om halsen och på huvudet. Jag har förstått att jag ska hålla det torrt och rent, men...
Svar
7
· Visningar
820
Senast: Lisis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp